2024-05-18 12:34Pressmeddelande

Ulf Kristersson öppnade två valstugor samtidigt

Ulf Kristersson besöker Moderaternas valstuga vid Sergels torg. Ulf Kristersson besöker Moderaternas valstuga vid Sergels torg.

Lördagen den 18 maj öppnade valstugorna inför EU-valet vid Sergels torg (Soltorget) i Stockholm. Valstugorna kommer att vara öppna fram till sista valdagen den 9 juni.

Moderaternas Ulf Kristersson deltog vid starttillfället och öppnade två valstugor samtidigt genom att på plats i valstugan även besöka den digitala valstugan mstugan.se

Många som ville ta selfies. Många som ville ta selfies.

I den digitala valstugan finns förutom senaste nytt om EU-valet även info om kandidater samt funktioner som ”M-quiz” och ”Politinder” där man kan svepa höger eller vänster på alla kandidater och matcha med dem som passar bäst.

Moderaternas digitala valstuga lanserades första gången av Moderaterna i Stockholms stad och län inför valen 2022 men har nu uppdaterats till en digital valstuga för hela landet inför EU-valet.

Resultatet av M-quizet? Ulf blev Ulf även i den digitala valstugan.

Ulf blir Ulf i Moderaternas digitala valstuga. Ulf blir Ulf i Moderaternas digitala valstuga.

Tomas Tobé, Ulf Kristersson och Elisabeth Svantesson vid Stockholmsmoderaternas valstuga vid Sergels torg. Tomas Tobé, Ulf Kristersson och Elisabeth Svantesson vid Stockholmsmoderaternas valstuga vid Sergels torg.

Öppettider valstugan vid Sergels torg:
Vardagar 10-18
Helger 11-17

Öppettider digitala valstugan:
Dygnet runt fram till och med 9 juni

För övrig info:
Ida Karlbom
Moderaterna i Stockholms stad och län

Om Moderaterna i Stockholms Stad och Län

Moderaterna i Stockholms stad och län är landets största politiska lokala och regionala organisation. Förbundskansliets grunduppgift är att vara en samordnings- och serviceorganisation för partiorganisationen, våra politiska företrädare, lokala partiföreningar och ideellt arbetande partimedlemmar. Vi ansvarar även för att långsiktigt se till att det finns många goda kandidater till de olika politiska församlingarna, samtidigt som vi utbildar de förtroendevalda som representerar Moderaterna i Stockholmsregionen idag. Vårt uppdrag är att skapa ett bättre Sverige genom lokalt, regionalt och nationellt politiskt arbete.