2023-10-18 07:30Pressmeddelande

Pressinbjudan: Pressträff om den politiska situationen i Botkyrka

Stina Lundgren pressbild. Stina Lundgren. Foto: Emilia Öije.

Botkyrka har under det senaste året upplevt ett ihållande politiskt kaos. Det nuvarande styret saknar handlingskraft och möjlighet att göra skillnad på rätt sätt.

Moderaterna kallar därför till pressträff för att presentera ett nytt styre som tillsammans ska ta ett aktivt ansvar för Botkyrka och arbeta för Botkyrkabornas bästa.

Representanter för media är välkomna till pressträff. Vi hänvisar alla frågor till pressträffen.

Plats: Hågelby hus
Tid: onsdag 18 oktober kl 14.00

Kontaktpersoner:
Ida Karlbom
Kommunikationschef, Moderaterna i Stockholms stad och län

Stina Lundgren (M)
Gruppledare för Moderaterna i Botkyrka

Om Moderaterna i Stockholms Stad och Län

Moderaterna i Stockholms Moderaterna i Stockholms stad och län är landets största politiska lokala och regionala organisation. Förbundskansliets grunduppgift är att vara en samordnings- och serviceorganisation för partiorganisationen, våra politiska företrädare, lokala partiföreningar och ideellt arbetande partimedlemmar. Vi ansvarar även för att långsiktigt se till att det finns många goda kandidater till de olika politiska församlingarna, samtidigt som vi utbildar de förtroendevalda som representerar Moderaterna i Stockholmsregionen idag. Vårt uppdrag är att skapa ett bättre Sverige genom lokalt, regionalt och nationellt politiskt arbete.