2023-11-24 14:30Pressmeddelande

Nylansering av Moderaterna i Stockholms podd STHL(M)-podden

Foto: Moderaterna i StockholmNylansering av STHL(M)-podden med Alexander Wallström och Ida Karlbom.

Efter ett par månaders frånvaro är STHL(M)-podden tillbaka med aktuella frågor och samtalsämnen. Från och med nu sköts podden av Ida Karlbom, kommunikationschef på Moderaternas förbundskansli i Stockholms stad och län tillsammans med Alexander Wallström, projektledare och poddredaktör.

I STHL(M)-podden (som är hopplöst svår att söka efter på tex Spotify men som finns här) och även här kommer vi att intervjua personer från alla håll och kanter om aktuella frågor, framgångar och motgångar och allt annat som kan vara intressant i den politiska världen, inte minst ur ett moderat Stockholmsperspektiv.

Vi inleder serien med Michaela Fletcher, kvinnan bakom Sverigs lägsta skatt och Österåkers stora framgsteg i att bli en attraktiv kommun som folk flyttar till snarare än ifrån. Från och med nu kommer ett avsnitt i veckan att släppas, varje torsdag.

Kommande avsnitt:

Låtsasbesparingar och skenande vårdköer med vänsterstyret i Stockholm med Mårten Blix, forskare och ny policychef för Moderaterna i Region Stockholm.

Norges framgång, Sveriges hemläxa. Vad kan vi lära oss av det norska valet? med Pål Jebsen, vd för Norsk-svenska handelskammaren i Stockholm.

Behind the scenes i Botkyrka - hur gick det till när M tog över rodret efter 29-års S-styre? med Stina Lundgren (M), kommunstyrelsens ordförande i Botkyrka.

Hur vinner vi tillbaka storstadsväljarna? med Martin Borgs, kommunikationschef Moderaterna.

Vad är bäst, 46 procent eller 112 000 röster? Vi tar tag i stad vs. land-diskussionen med Patric Åberg (M), Östra Göinges (Skåne) starke man där nästan varannan väljare röstar moderat i kommunvalet.

Välkommen tillbaka till STHL(M)-podden!

För mer info:

Ida Karlbom
ida.karlbom@moderaterna.se

moderaterna.se/stockholm

Om Moderaterna i Stockholms Stad och Län

Moderaterna i Stockholms stad och län är landets största politiska lokala och regionala organisation. Förbundskansliets grunduppgift är att vara en samordnings- och serviceorganisation för partiorganisationen, våra politiska företrädare, lokala partiföreningar och ideellt arbetande partimedlemmar. Vi ansvarar även för att långsiktigt se till att det finns många goda kandidater till de olika politiska församlingarna, samtidigt som vi utbildar de förtroendevalda som representerar Moderaterna i Stockholmsregionen idag. Vårt uppdrag är att skapa ett bättre Sverige genom lokalt, regionalt och nationellt politiskt arbete.