2022-07-12 07:56Pressmeddelande

Nackstadagen med GIF Sundsvall

Nackstadagen med GIF SundsvallNackstadagen med GIF Sundsvall

På torsdag den 14 juli är det äntligen dags för Nackstadagen! Klockan 14-18 är GIF Sundsvall med A-lagstruppen och Mitthem på plats i Nacksta.

• Spela fotboll med GIF Sundsvalls A-lagstrupp
  • Träna prickskytte
  • Hoppa hoppborg
  • Högläsning med Linus Hallenius
  • Pizza från DOC
  • Godisregn från Mitthem

Varför gör Mitthem det här i Nacksta?

I enlighet med Mitthems ägardirektiv avsätter det kommunala bostadbolaget tio procent av den årliga vinsten till sociala framtidsinvesteringar. Genom att bland annat att stötta lokala idrottsföreningar och deras ungdomsverksamhet, men även andra föreningar som vill bidra till att utjämna sociala skillnader, vill Mitthem göra skillnad på riktigt.

-Att vi på Mitthem tar ett stort samhällsansvar är en självklarhet. Genom att på olika sätt arbeta med social, ekologisk och ekonomisk hållbarhet kan vi bidra till att Sundsvall utvecklas som stad. En hållbar och trygg stad är en attraktiv stad att bo i. Nina Staaf, hållbarhetsstrateg på Mitthem

Mitthem tror på ett tror på ett inifrån perspektiv - att förändringar och engagemang måste komma från aktörer som själva lever och verkar i bostadsområdet. Mitthem bidrar på olika sätt med att ge aktörerna förutsättningarna för det arbetet.

- Det händer så otroligt mycket fint och gott i Nacksta. Det sjuder av liv och eldsjälar ser till att det finns meningsfulla aktiviteter för barn och unga året runt men speciellt under sommaren, säger Nina Staaf.

Nackstabadet är ett nav och en samlingsplats för barn, ungdomar men också vuxna under sommaren. Ett plus är att det erbjuds simskola för stora och små. Att lära sig simma är livsviktigt och Mitthem bjuder alla barn i området på badkortet under hela sommarlovet

- Nacksta är ett av de finaste områdena med sin grönska och fantastiska möjligheter till uteaktiviteter. Bara det att ha ett eget bad runt knuten. Nacksta är lätt att älska! avslutar Nina Staaf.

Om Mitthem AB

Mitthem är Sundsvalls största hyresvärd med cirka 5 800 lägenheter. Bolaget har en balansomslutning på 2,4 miljarder kr och en omsättning på cirka 430 miljoner kronor. Bolaget ägs av Sundsvalls kommun genom Stadsbacken AB och har 53 anställda. Visionen är ”Trygghet, glädje, hemma – tillsammans gör vi det goda livet möjligt!"

Jeanette Lozanovski
Kommunikationsstrateg