2019-01-14 15:51Pressmeddelande

Sosso Milegrim om att våga leva med annorlunda förutsättningar

Foto: Mikael AckelmanSosso Milegrim

Den mångsysslande Sosso Milegrim talar om hur man tar för sig och vågar agera trots att man är osäker och kanske rädd. Sosso Milegrim är född 1970 och bor i Uppsala. Hon arbetar som enhetschef på Misa, är utbildad socionom och har även studerat kriminologi, sexologi och kognitiv psykoterapi. Hon har rest över stora delar av världen, har arbetat i Indien och Sri Lanka och tagit dykarcertifikat i Dominikanska Republiken. Hon har varit familjehem åt tre tonårsflickor som nu är vuxna och flyttat hemifrån. Sosso har också diagnosen diastrofisk dysplasi och är 115 cm lång. Hennes historia är inte som någon annans. Om att göra det mesta av de möjligheter man har, om att hantera svårigheter och hinder och om att våga leva.

På onsdag den 16 januari föreläser Sosso på Nolia City Konferens i Piteå och det kommer att finnas möjligheter att ställa frågor både innan och efter föreläsningen.

Om Lystra personlig assistans

Lystra personlig assistans föddes ur viljan att på allvar stå upp för reformen som den var tänkt från början. Utan excesser och orimliga vinstuttag. Utan räntesnurror, kanalöar eller fusk. Med fokus på kundens rätt att leva som andra, efter sina förutsättningar. Att få leva, inte bara överleva.