2022-04-28 12:09Pressmeddelande

Boksnok utvalda till startup-programmet Time To Raise

Time to Raise cohort 2022Time to Raise cohort 2022

Av 160 ansökningar blev barnboksappen Boksnok en av de tio utvalda startups i Norden till Time to Raise’s startup-accelerator med fokus på kvinnliga grundare. Under ett åtta veckor långt program kommer deltagarna få möjlighet att knyta värdefulla kontakter med investerare samt få coachning från etablerade entreprenörer.

Barnboksappen Boksnok har blivit antagen till Time to Raise’s startup-program. Under åtta veckor kommer tio lovande, kvinnoledda startups från Norden att delta i programmet där grundarna kommer att guidas i fundraising för att lägga en bra grund för att samla in kapital till sina bolag på lång och kort sikt.

– Vi är glada över att ha blivit ett av de bolag som valts ut till programmet och ser fram emot att knyta värdefulla kontakter med investerare, coacher och inte minst med andra grundare, säger Monica Fagraeus, vd på Boksnok.

I mars i år öppnades ansökningar för Time to Raise’s Startup-program. Av 160 sökande valdes tio nordiska startups ledda av kvinnor ut.

Utöver Boksnok deltar även Every, Dora, Nudgd, Kliently, Imagilabs, Navari Surgical, Stack by me, Bumpy och Varannan vecka.

Mer om Time to Raise

Programmet har skapats tillsammans med några väletablerade VC-bolagen och juridiska partners i Norden, Luminar Ventures, Northzone, Icebreaker.vc, Zenith Group, Haflo, PreSeed Ventures, DLA Piper, VNTRS, Dreamcraft Ventures, VEQ, Inventure och SEB (Venture Capital). Vårens initiativ följs av den stora framgången för den första programmet som genomfördes under hösten 2021.

Läs mer om programmet här: https://www.timetoraise.co/ttr-spring-cohort-2022

Om Lylli

I vår innovativa app skapar vi en fängslade läsupplevelse som främjar barns kognitiva utveckling, etablerar läsvanor och bjuder in till ett liv som läsare. Aktiverande teknik som röster, animationer, ljud och musik fångar barnens uppmärksamhet och gör den upplästa berättelsen mer spännande och engagerande. Ett roligare sätt att läsa, helt enkelt.

Monica Fagraeus Lundström
CEO & Co-Founder