2021-03-26 11:30Pressmeddelande

Nyheter! Kycklingbacon och skivat kycklingpålägg

En krämig gnocchi med kycklingbaconEn krämig gnocchi med kycklingbacon som ger både smak och krispighet.

4 galet goda vardagsmiddagar med kyckling

Lönneberga fortsätter satsa på kyckling och lanserar två vardagsfavoriter i kycklingtappning; smakrika Lönneberga Kycklingbacon, och det skivade pålägget Lönneberga Extrarökt kyckling.

Vi bjuder också på 4 enkla och näst intill oemotståndliga vardagsrecept av Linnéas Skafferi med Lönnebergas nyheter och storsäljare.

• Lönneberga Kycklingbacon är ett skivat bacon av hela bitar kyckling med 94% kycklingmängd och endast 7,7% fett. Kycklingbaconet röks med äkta spån av hickory och al, vilket ger en smakrik karaktär som liknar fläskbacon.

• Lönneberga Extrarökt Kyckling är ett skivat kycklingpålägg med massa karaktär. Det har varmrökts extra länge för en tydlig röksmak och får därigenom en smak och konsistens som påminner om rökt skinka – ja fast den är gjord på kyckling. Innehåller 95% kycklingmängd.

Dessutom re-lanseras storsäljarna Lönneberga Kyckling Bröstfilé och Lönneberga Kyckling Lårfilé i en ny, smart förpackning som minskar plastmängden med minst 57% och genom längre hållbarhet också minskar matsvinnet. För dig som konsument tar den nya förpackningen även mindre plats i såväl påse som kylskåp och källsortering samt är väldigt enkel att öppna.

Kyckling är fortsatt populärt och konsumenterna efterfrågar smarta produkter som gör vardagen både godare och enklare. Vår förhoppning är att nyheterna verkligen kommer underlätta vardagsmatlagningen för alla som vill äta gott och varierat, säger Johanna Nathhorst, Brand Manager Lönneberga.

4 vardagsrecept – för alla veckans dagar

Linnéa Seidel som driver populära ”Linnéas Skafferi” älskar precis som Lönneberga vardagsmat; god mat som nästan lagar sig själv och gör alla vid bordet glada och mätta. Linnea har tagit fram fyra goda och enkla recept med Lönnebergas nyheter och storsäljare. De är baserade på ingredienser vi ofta har hemma, och som enkelt kan anpassas efter vad kyl och skafferi har att erbjuda.

• En krämig gnocchi med kycklingbacon som ger både smak och krispighet.
  • Hasselbackskyckling, ört- och ostfylld kycklingbröstfilé serverad med pasta och tomatsallad.
  • Kyckling allt-i-ett, här trängs kycklinglårfilén på en plåt tillsammans med de rotsaker du har hemma.
  • Hummus- och kycklingmacka med extrarökt kycklingpålägg, för man får faktiskt äta macka till middag.

NYHETERNA lanseras vecka 11 2021. Lönneberga Kycklingbacon, cirkapris: 18 kr/förpackning à 100 g. Lönneberga Extrarökt Kyckling, cirkapris 29 kr/förpackning à 120 g.

Alla kycklingprodukter från Lönneberga är 100% svensk kyckling, märkta med den ”gula pippin” från Svensk Fågel. Producerad främst i Blekinge. Lönneberga kyckling finns i kyldisken.

För mer information och högupplösta bilder, kontakta:
Isabelle Iglesias Lindberg, Amazing Alice, tel: 072-723 23 45, epost: isabelle@amazingalice.se

Om Lönneberga

Lönneberga är en del av Atria Sweden. Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Lithells, Sibylla, Ridderheims och Pastejköket. Atria Sweden ägs av den finska livsmedelskoncernen Atria Abp.

Lisa Tagesson
Marketing Director