2021-04-27 08:54Pressmeddelande

Köksbord spelar huvudrollen i Lönnebergas nya koncept

Köksbordet spelar huvudrollen i Lönnebergas nya koncept "Värt att samlas kring".I Lönnebergas nya koncept spelas huvudrollen av ett köksbord som alltid är med där det händer.

I Lönnebergas nya koncept ”Värt att samlas kring” spelas huvudrollen av ett köksbord som alltid är med där det händer och är kärnan i familjens gemenskap.

I lanseringsfilmen får vi följa med på en resa genom köksbordets händelserika liv, fyllt av måltider, fester, förälskelse och gemenskap, men också ensamhet när det istället blir middag framför tv:n.

Lönneberga har både charkuterier och kyckling bland sina produkter. Efter sommaren 2020 påbörjade man arbetet med att ta fram ett nytt kommunikationskoncept tillsammans med reklambyrån anr+1. Det nya konceptet ”Värt att samlas kring” ska inspirera till gemenskap över en god bit mat, genom emotionella historier berättade ur ett köksbords eget perspektiv.

– Vi är glada över att presentera köksbordet, vårt nya ansikte utåt som ska hjälpa oss förmedla det härliga i att samlas kring olika måltider, något vi gör alldeles för sällan nu för tiden. Med köksbordet i centrum vill vi också öka kännedomen kring att Lönneberga erbjuder allt från pålägg till färsk svensk kyckling, säger Gisela Jacobsson, Brand Marketing Manager på Atria.

I samband med lanseringen av det nya konceptet satsar Lönneberga även på att lyfta fram sin kyckling som fått en helt ny förpackning.

– Vår kyckling ligger i en mjuk vacuumförpackning med hela 57 procent mindre plast per förpackning jämfört med tidigare. Vi hoppas många ska upptäcka hur smidig den gör hanteringen av kycklingen hemma i köket, och vilja bidra till en mindre negativ miljöpåverkan, säger Johanna Nathhorst, Brand Manager på Atria.

– Det är känns meningsfullt att inspirera till mer gemenskap, särskilt i dessa tider när behovet är större än på länge, och att samarbeta med Lönneberga som nu också satsar ännu mer på färsk, svensk kyckling och leder utvecklingen inom hållbara förpackningar i kategorin, säger Anna Celay, Strategy Director & Partner på anr+1.

Lanseringsfilmen är regisserad av Måns Herngren på FLX och kompletteras av ytterligare content och filmer producerade av anr+1. Filmerna går på tv och online.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Gisela Jacobsson, Brand Marketing Manager, Atria Sweden, 0730-717794, gisela.jacobsson@atria.com

Johanna Nathhorst, Brand Manager, Atria Sweden, 0702-193397, johanna.nathhorst@atria.com

Om Lönneberga

Lönneberga är en del av Atria Sweden. Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Lithells, Sibylla, Pastejköket och Ridderheims. Atria Sweden ägs av den finska livsmedelskoncernen Atria Abp.

Malin Westling
CORPORATE COMMUNICATIONS MANAGER