2020-02-21 09:08Pressmeddelande

Gabriel Jonsson är ny ambassadör för Lönneberga

Gabriel Jonsson - Sveriges mästerkock 2019 - är ny ambassadör för Lönneberga. Gabriel kommer att arbeta med matinspiration för hela Lönnebergas sortiment av pålägg, kyckling och korv.

– Det känns väldigt kul att presentera Gabriel som ambassadör för Lönneberga. Vi ser fram emot att tillsammans med Gabriel lyfta våra produkter i recept som inspirerar och fungerar i vardagen, säger Lisa Tagesson, Brand Marketing Manager, Atria Sweden.

Mat för alla måltider

Lönneberga vill göra god mat tillgänglig för alla och erbjuder ett brett utbud av produkter för dagens alla måltider.

Att Lönneberga erbjuder även kyckling och korv är fortfarande nytt för många konsumenter; och det är här Gabriel kommer in i bilden. Med recept och tips från Gabriel kommer konsumenterna att lära känna Lönnebergas produkter och få inspiration till att laga god mat som varken är svår eller tidskrävande, och som du enkelt skalar upp om ni blir fler.

–  Det känns superkul för mig som länge haft Lönnebergas pålägg på mackan att nu få jobba med hela sortimentet av pålägg, kyckling och korv. Vi delar inställningen att mat ska vara god, enkel och lustfylld och jag ser fram emot att få gå in i köket och sätta igång, säger Gabriel Jonsson, ambassadör för Lönneberga.

Om Lönneberga

Lönneberga är en del av Atria Sweden. Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Lithells, Sibylla, Pastejköket, Ridderheims och TZAY. Atria Sweden ägs av den finska livsmedelskoncernen Atria Abp.