2022-05-31 05:45Nyheter

Kultur i Lidköping får ny webbplats som förenklar för användaren

Mobiltelefon med sidan Kultur i Lidköping

Nu lanseras kulturilidkoping.se som ska göra det lättare för användaren att ta del av information gällande konst & kulturaktiviteter i Lidköpings kommun. Den nya webbplatsen ingår i "webbfamiljen" lidkoping.se och där finns bland annat Lidköpings Konsthall, Lidköpings Stadsbibliotek, Vänermuseet, kulturarrangemang och mycket mer.

Via kulturilidkoping.se kan du inspireras av de fantastiska kulturaktiviteter som erbjuds. Från och med nu används samma system för att lägga in evenemang som Destination Läckö-Kinnekulle.

- Det kommer underlätta för besökare när de ska hitta information om vad som händer i Lidköping men också för personalen som administrerar alla kulturarrangemang, säger Kajsa Forsell, chef på Bibliotek, konst & kultur.

Om Lidköpings kommun

Vår vision: Lidköping, en välkomnande och hållbar kommun. Vi lever ungefär som vi alltid har gjort, nära vattnet, jorden och varandra. En välkomnande och hållbar kommun. Vad innebär det egentligen? För oss i Lidköping är steget från vision till verklighet inte långt. Vi lever ungefär som vi alltid har gjort, nära vattnet, jorden och varandra. Det nya är nog mest att vi satt ord på hur och vad vi vill vara. Det är inte oviktigt i en tid av snabba samhällsförändringar, globalisering och miljöhot. Lidköping är helt enkelt en kommun där du alltid ska känna dig välkommen oavsett om du turistar, vill driva näringsverksamhet eller slå dig ner här för resten av livet. Det är ett synsätt som inte bara präglar kommunens verksamheter, utan också delas av oss som bor här. I Lidköping tycker vi om att träffas, diskutera och utbyta tankar. Hur ska man annars förklara att en stad av vår storlek har över 30 kaféer? Så var det det här med hållbarhet. Snart sagt varje kommun och företag säger sig verka för en långsiktigt hållbar utveckling. Det är fantastiskt att så många drar åt samma håll. Men det är också helt nödvändigt för att kommande generationer ska kunna få ett lika gott liv som vi har idag.

tf chef bibliotek, konst & kultur
Kajsa Forsell