2014-03-04 08:00Pressmeddelande

Välfärdsmarknaden granskas i ny reportagebok

null

Caremaskandalen, JB-affären och bortslumpad kommunal egendom har rört upp opinionsstormar och ställt politiker mot väggen. Samtidigt har vi blivit kunder mer än medborgare – med individuellt ansvar att välja bort och välja rätt.

Reportageboken "Den stora omvandlingen – en granskning av välfärdsmarknaden" handlar om politikerna, entreprenörerna och miljardärerna som drivit på förändringen. Om eleverna, lärarna och undersköterskorna som lever och arbetar i den nya välfärden. Och om ett systemskifte med både vinnare och förlorare.

Redaktörerna Kent Werne och Olav Fumarola Unsgaard har under flera år granskat och skrivit om välfärdens omvandling. För övriga bidrag står journalisterna Malin Beeck, Shora Esmailian, Mikael Färnbo och Cecilia Verdinelli.

Recensionsdag 25 mars.

Beställningar av recensionsexemplar
skickas till recex@leopardforlag.se

Läs mer om boken på hemsidan: Den stora omvandlingen.

Läs ett utdrag
ur boken här.

För mer information och författarkontakt, kontakta Lina Kåberg Stene, marknads- och PR-ansvarig, lina.kabergstene@leopardforlag.se, tel 0707-62 04 66.

Högupplösta bilder på omslag och författare, samt katalog med vårens nyheter finns att ladda ner i Leopard förlags pressrum på Mynewsdesk.

Leopard förlag ger ut cirka 25 titlar per år med inriktning på reportage, debatt, historia och populärvetenskap, samt skönlitteratur, företrädesvis från Afrika och Asien. Bland våra författare finns namn som Henning Mankell, Maria Sveland, Mattias Gardell, Kajsa Ekis Ekman, Pierre Schori, Simon Singh, Maryse Condé, Assia Djebar och Barbara Ehrenreich.

Om Leopard förlag

Leopard förlag ger ut böcker med inriktning på reportage, debatt och historia, samt skönlitteratur. Våra böcker skapar sammanhang och gör världen mer begriplig, och viker inte för samtidens mest brännande frågor. Vi berättar historier som engagerar, inspirerar och underhåller – på ett ibland oväntat sätt. En bok från Leopard förlag gör avtryck. Leopard förlag startade 2001, och ger ut ca 25 nya titlar per år. Bland våra författare finns namn som Henning Mankell, Maria Sveland, Mattias Gardell, Kajsa Ekis Ekman, Daniel Suhonen, Pierre Schori, Maryse Condé, Simon Singh och Barbara Ehrenreich.