2024-05-28 06:58Press release

Nu åbner Leo’s Legeland i Kolding

Barn som kastar bollar

Den 30. maj slår nordens største og mest besøgte legelandskæde dørene op til et nyt legeland i Kolding Storcenter. Med et legeområde på 4.000 kvadratmeter bliver legelandet i Kolding en ny attraktion for legeglade børn og deres familier.

Klokken 10 om morgenen den 30. maj er det tid til åbningen af Leo’s Legeland i Kolding. Kl. 9.30 forventes det, at byens borgmester og direktøren af Kolding Storcenter sammen vil klippe det symbolske bånd og officielt åbne legelandet for offentligheden.

I det nye legeland i Kolding vil børnene blive mødt af 8.000 kvadratmeter fyldt med klatretårne, rutsjebaner, sportsaktiviteter og leg.

”Vi er meget glade for at kunne åbne endnu et legeland i Danmark og give flere legeglade børn mulighed for at besøge os. Hos Leo’s får børnene både leget og bevæget sig. I løbet af tre timer i vores legeland går et barn i gennemsnit 11.600 skridt, hvilket er fantastisk, da det svarer til syv kilometer,” siger Joakim Gunler, der er CEO i Leo's Legeland.

Det første Leo’s Legeland i Danmark åbnede i Aalborg i 2013, og siden da har Leo’s åbnet legelande i Århus, Herlev, Ishøj, Odense og nu i Kolding.

”Det er med stor glæde, at vi byder Leo’s Legeland velkommen i Kolding Storcenter. Som en stærk familiedestination bliver Leo’s Legeland en spændende og vigtig del af vores shopping- og oplevelsestilbud for børnefamilier,” siger Kristina Buchwald Laursen, der er marketingchef hos Kolding Storcenter.

Topics: Denmark

About Leo's Group

Leo's Legeland er Nordens mest populære legelandskæde med 67 faciliteter (27 i Sverige, 9 i Norge, 6 i Danmark, 22 i Finland og 3 i Tyskland). Virksomheden er grundlagt i 2006 ud fra ønsket om at skabe et mødested for familier med fokus på leg og bevægelse. Det er mere relevant end nogensinde før, da rapporter fra WHO viser, at børn i dag bevæger sig for lidt. Virksomhedens succes er baseret på et stærkt koncept med leg, sjov og bevægelse for hele familien, hvor sikkerhed, renlighed og service er i højsædet. Leo's Legeland er en del af den samme koncern som den finske legepladskæde HopLop.

Press Contact