2024-04-22 06:30Press release

Leo's Lekland lanserar gratistimmar för småbarn

Leos_nov_23-300

– Tipsar om grundläggande motoriska övningar för bebisar

Leo's fortsätter att ta stora steg mot att främja småbarns rörelse och introducerar Toddler Day, som ger småbarn och deras föräldrar kostnadsfri tillgång till deras 41 lekland i Sverige, Danmark och Norge. Samtidigt får föräldrar tips om grundläggande motoriska övningar för småbarn.

Från den 24 april får alla småbarn i åldrarna 0-23 månader och deras föräldrar fri tillgång till Leo's i Sverige, Danmark och Norge varje onsdag mellan klockan 10:00 och 14.00.

– Ju tidigare barn börjar röra på sig, desto bättre. Med Toddler Day gör vi rörelse till en naturlig del av livet från start och skapar en plats där föräldralediga mammor och pappor kan mötas, säger Joakim Gunler, CEO på Leo's Lekland.

Föräldrar och barn kommer också att få tips på grundläggande motoriska övningar, som passar bra att göra tillsammans med barnen.

– Den senaste Pep-rapporten visar att en av tre vårdnadshavare med låg inkomst har svårt att betala för barnens idrottsaktiviteter. På det här sättet vill vi lägga grunden för hälsa tidigt och ge alla barn chans till samma start. Som Nordens främsta lekland med flera miljoner barngäster årligen kan vi påverka många, säger Joakim Gunler.

Toddler Day kommer att finnas på alla Leo's i Sverige, Danmark och Norge som en projektperiod fram till den 30 juni.

Vid sidan av Toddler Day arbetar även Leo’s med koncepten Sports days och Last Hour. Sports days lanserades 2018 tillsammans med Generation Pep under projektnamnet PEP-dagen och är idag en permanent rabatterad dag varje vecka. Med sitt främsta fokus att möjliggöra för fler barn att besöka Leo’s. Last Hour lanserades 2023, som en egen biljettkategori på alla Leo’s lekland i Norden, där en biljett för sista timmen erbjuds rabatterad till 99kr.

Om Leo's Lekland:

Leo’s är Nordens populäraste leklandskedja med totalt 67 anläggningar i bolagsgruppen (27 i Sverige, 9 i Norge, 5 i Danmark, 24 i Finland och 2 i Tyskland). När bolaget startade 2006 ville grundarna skapa en mötesplats för familjer med fokus på lek och rörelse. Det är mer aktuellt än någonsin eftersom rapporter från WHO visar att barnen rör på sig för lite idag. Företagets framgång bygger på ett starkt koncept med lek, bus och rörelse för hela familjen med säkerhet, renlighet och service i första rummet. I Leo’s Group ingår nordiska leklandskedjan Leo’s och finska leklandskedjan HopLop.

För ytterligare information:

Joakim Gunler, CEO

joakim.gunler@leoslekland.se

Gabriel Bergqvist, CMO

gabriel.bergqvist@leoslekland.se

Topics: Sweden

About Leo's Group

Leo's is the Nordic region's most popular play centre chain with a total of 66 facilities in the group (27 in Sweden, 9 in Norway, 5 in Denmark, 22 in Finland and 3 in Germany). When the company started in 2006, the founders wanted to create a venue and meeting point for families with a focus on play and movement. This is more relevant than ever, multiple reports from the WHO show that children are not getting enough exercise today. The company's success is based on a strong concept of play, fun and movement for the whole family with safety, cleanliness, and service in the first place. Leo's Group includes the Nordic play centre chain Leo's and the Finnish play centre chain HopLop.