2024-09-05 09:57Press release

Leos HopLop hakee yrityssaneeraukseen – toiminta jatkuu normaalisti

Seikkailupuistoyhtiö Leos HopLop on tänään jättänyt yrityssaneeraushakemuksen. Sota Ukrainassa, inflaatio ja isot vuokrienkorotukset ovat tehneet olosuhteista yhtiön kannalta kestämättömät.

Leos HopLop on onnistunut kehittymään ja kasvamaan kannattavasti, yhtiöllä on Suomessa 22 toimipistettä. Viimeisimpiä vuosia ovat kuitenkin leimanneet odottamattomat tapahtumat. Venäjän hyökkäys Ukrainaan on kasvattanut materiaali-, lämmitys- ja energiakustannuksia. Nämä ovat näkyneet inflaationa ja vuokriennousuna, joita yhtiö ei ole voinut sisällyttää pääsymaksuihin.

Edellä mainitut tekijät ovat vaikuttaneet voimakkaasti yhtiön likviditeettiin. Yrityssaneeraus on välttämätön edellytys yhtiön selviytymisen varmistamiseksi pitkällä aikavälillä. Uudelleenjärjestelyn tavoitteena on tervehdyttää yritys ja pelastaa yli 400 työpaikkaa Suomessa.

Hakemus yrityssaneeraukseen on tänään jätetty Länsi-Uudenmaan käräjäoikeuteen.

Leos HopLop jatkaa toimintaansa normaalisti. Kaikki ostetut passit sekä liput ovat voimassa ja toimivat tavalliseen tapaan. Lapsiperheet voivat viettää juhlia ja nauttia leikeistä ja liikkumisesta kaikissa toimipaikoissa. Tiedotamme asiakkaitamme mahdollisesti tulevaisuudessa tapahtuvista muutoksista.

– Tavoitteenamme on tarjota jatkossakin yhtä korkealaatuisia palveluita ja aktiviteetteja kuin aiemminkin taloudellisista haasteista huolimatta. Toivomme edelleen tukea uskollisilta asiakkailtamme, työntekijöiltämme ja yhteistyökumppaneiltamme tänä aikana, sillä se on ratkaisevaa menestyksellemme. Haluamme edelleen tarjota iloa ja liikkumismahdollisuuksia lapsille ja perheille Suomessa, sanoo Joakim Gunler, Leos HopLopin toimitusjohtaja.

Lisätietoja:

Joakim Gunler, toimitusjohtaja, Leo’s Group, press@leoslekland.se

Topics: Finland

About Leo's Group

Leos HopLopista: Leos Hoplop kuuluu Pohjoismaiden suosituimpaan sisäleikkipuistoketju Leo’s Leklandiin, jolla on yhteensä 67 puistoa (27 Ruotsissa, 9 Norjassa, 6 Tanskassa, 22 Suomessa ja 3 Saksassa). Leo’sin aloittaessa vuonna 2006 halusivat perustajat luoda leikkiin ja liikkumiseen keskittyvän kohtaamispaikan perheille. Nyt se on ajankohtaisempaa kuin koskaan, sillä WHO:n raportit kertovat lasten liikkuvan nykyisin liian vähän. Yhtiön menestys rakentuu vahvalle leikin ja liikkumisen konseptille, jossa turvallisuus, puhtaus ja palvelu ovat etusijalla. Leo’s-ryhmään kuuluvat pohjoismainen Leo’s ja suomalainen HopLop.

Press Contact