2023-03-07 07:00Press release

Leo’s efterlängtade nyöppning i Uppsala

Den första april är det äntligen dags för Leo’s nyöppning i Uppsala!Leo's nyöppning i Uppsala

Den första april är det äntligen dags för Leo’s nyöppning i Uppsala. En stor vattenskada efter ett hällregn sommaren 2022 tvingade Leo’s att stänga. En lång renovering har sedan dess pågått och nu är leklandet redo att öppna igen för dom populära kalasen, bus och sommarläger.

Leo’s öppnade sitt första lekland i Uppsala 2012. Ett varmt välkomnande med direkt succé. Fem år senare blev företaget tvingade att stänga då hyreskontraktet löpte ut, men efter ett nära samarbete med kommunen kunde aktiviteterna fortsätta i nya lokaler i Boländerna. Leo’s i Uppsala välkomnar varje månad tusentals av stadens barnfamiljer och bjuder in till viktig lek och rörelse för barn och ungdomar.

— Att äntligen kunna öppna igen betyder mycket för både oss och Uppsalas barnfamiljer. Vi har sedan stängningen förra sommaren fått frågor näst intill dagligen om när vi kan öppna igen. Nu jobbar vi för fullt mot öppningsdagen och lovar att ställa till med en härlig öppningshelg, säger Joakim Gunler, grundare och VD för Leo’s Lekland.

Nyöppningshelgen planeras till den första och andra april. Då bjuder Leo’s in till öppningskalas med överraskningar, aktiviteter och en maxad Leo’s-upplevelse hela helgen.

Leo’s vision, Aktiva och Glada barn, genomsyrar hela verksamheten. Under pandemin har barnen har blivit än mer stillasittande och aktiverat sig mindre. Leo’s mål är att få så många barn och ungdomar som möjligt i rörelse. Med lek och bus är det lätt att få igång alla, oavsett ålder och intressen.

Företagets VD och grundare Joakim Gunler finns tillgänglig för intervjuer. Det finns möjlighet att besöka leklandet innan öppningen om intresse finns.

Om Leo’s
Leo’s är Nordens populäraste leklandskedja med totalt 65 anläggningar i bolagsgruppen (27 i Sverige, 9 i Norge, 5 i Danmark, 22 i Finland och 2 i Tyskland). När bolaget startade 2006 ville grundarna skapa en mötesplats för familjer med fokus på lek och rörelse. Det är mer aktuellt än någonsin eftersom rapporter från WHO visar att barnen rör på sig för lite idag. Företagets framgång bygger på ett starkt koncept med lek, bus och rörelse för hela familjen med säkerhet, renlighet och service i första rummet. I Leo’s Group ingår nordiska leklandskedjan Leo’s och finska leklandskedjan HopLop.

Topics: Sweden

About Leo's Group

Leo's is the Nordic region's most popular play centre chain with a total of 65 facilities in the group (27 in Sweden, 9 in Norway, 5 in Denmark, 22 in Finland and 2 in Germany). When the company started in 2006, the founders wanted to create a venue and meeting point for families with a focus on play and movement. This is more relevant than ever, multiple reports from the WHO show that children are not getting enough exercise today. The company's success is based on a strong concept of play, fun and movement for the whole family with safety, cleanliness, and service in the first place. Leo's Group includes the Nordic play centre chain Leo's and the Finnish play centre chain HopLop.

Press Contact