2022-05-31 10:51Nyheter

LB-Hus slår försäljningsrekord och ökar sin omsättning

LB Optimal 153LB Optimal 153

LB-Hus ökar sin styckehusförsäljning för det brutna verksamhetsåret 2021/22 (maj-april) med 22% jämfört med förra verksamhetsåret. Detta var i sin tur en ökning med nästan 60% mot året innan. Verksamhetsåret 2021/22 började mycket starkt. Bara under perioden maj-juli sålde LB-Hus 222 styckehus.

- Pandemin har verkligen varit gynnsam för bostadsbranschen och i synnerhet för försäljning av småhus. Vi har lyckats växa på en växande marknad och flyttat fram våra positioner. Det är ett resultat av hårt arbete från våra duktiga säljare och engagerade medarbetare. Men också en effekt av strategiskt arbete både vad gäller vårt produkterbjudande och marknadsföring, säger Mikael Lindhe, Marknads- och Försäljningschef. Målet är och har varit att nå topp 5 bland småhusleverantörerna. Vi är som enskilt varumärke den sjätte största småhustillverkaren och arbetar just nu med vår strategi för hur vi ska göra för att nå hela vägen, fortsätter Mikael Lindhe.

Om LB-Hus

LB-Hus är en av landets ledande husleverantörer av nyckelfärdiga småhus och en del av koncernen Svensk Husproduktion med dotterbolagen LB-Hus AB, Trivselhus AB och Svensk Husproduktion Projekt AB. Med huvudkontor i Bromölla och säljkontor från Umeå i norr till Landskrona i söder finns LB-Hus representerade över hela landet. Genom våra husserier erbjuder vi färdigpaketerade huskollektioner på totalentreprenad med segmentets högsta standard – och generösa ändringsmöjligheter inom givna ramar. Tack vare hög grad av standardisering, aktiv produktutveckling och stor prismedvetenhet – ger vi våra kunder Mest hus för pengarna.

Mikael Lindhe
Marknads- och Försäljningschef