2022-11-22 15:14Nyheter

LB-Hus – först med huskatalog på engelska!

Great news! Our LB Optimal catalogue is finally available in English. Be inspired by images, floor plans and customer stories – and find the house that you deserve.Great news! Our LB Optimal catalogue is finally available in English. Be inspired by images, floor plans and customer stories – and find the house that you deserve.

”Det fanns ett behov, och det fyller vi nu”, säger Mikael Lindhe, Marknads- och Försäljningschef på LB-Hus.

Behovet man nu möter är en digital huskatalog på engelska. En katalog som i första hand vänder sig till kunder som inte har svenska som förstaspråk, och som nu förväntas bli en god hjälp för dessa.

”Den engelska versionen är framtagen i digital form, och är tänkt att vara ett komplement och hjälpmedel när man har vår stora huskatalog i handen”, förklarar Lindhe. ”Vår säljkår har sett behovet av en engelsk version, och är övertygade om att många kunder kommer att ha stor nytta av den.”

I samband med att den engelska katalogen blir tillgänglig på LB-Hus hemsida, har man också släppt en ny energisnäll husmodell; LB Optimal 126, ett yteffektivt, flexibelt familjehus på ett plan. ”Ett väldigt prisvärt hus, med stor potential för den som exempelvis väljer att installera solceller på taket, koppla till garage, bygga på mindre tomtyta och ändå få ”Mest hus för pengarna”, avslutar Mikael Lindhe.

För mer information om LB-Hus, samt beställning av samtliga huskataloger, besök www.lbhus.se

Om LB-Hus

LB-Hus är en av landets ledande husleverantörer av nyckelfärdiga småhus och en del av koncernen Svensk Husproduktion. LB-Hus grundades år 1957 av Lennart Bengtsson i skånska Bromölla och sedan dess har mer än 43 000 hem levererats, under drygt 60 år på den svenska småhusmarknaden. Med huvudkontor i Bromölla och säljkontor från Umeå i norr till Landskrona i söder finns LB-Hus representerade över hela landet. Genom våra husserier erbjuder vi färdigpaketerade huskollektioner med segmentets högsta standard – och generösa ändringsmöjligheter inom givna ramar. Tack vare hög grad av standardisering, aktiv produktutveckling och stor prismedvetenhet – ger vi våra kunder Mest hus för pengarna. Vår husfabrik är en av landets mest moderna med en total produktionskapacitet om drygt 800 hus per år. Vardagen i den högteknologiska fabriken speglar vår värdegrund. Vi gör kontinuerligt investeringar som ökar graden av industriellt byggande och tar nya vägar för att ständigt utvecklas inom standardisering, arbetssätt och automation.

Mikael Lindhe
Marknads- och Försäljningschef