2019-03-11 10:50Nyheter

Varumärket - vårt kännetecken

null

Nu har Lättelement AB inte bara ett – utan två godkända varumärkesregistreringar hos Patent- och registreringsverket, PRV. Detta har gjorts för att stärka företagets varumärke ytterligare, men även för att skydda mot plagiat.

- För oss är det viktigt att skydda vårt varumärke, och detta är ännu ett steg på vägen för att förvalta företaget i rätt riktning, säger Liselotte Strinnholm, ekonomichef på Lättelement AB.

En godkänd varumärkesregistrering innebär att varumärket skyddas, för att förhindra att andra företag använder märket på sina varor eller tjänster. Att registrera sitt varumärke ger innehavaren ensamrätt, samtidigt som det skapar igenkänning för både befintliga samt nya kunder.

Om Lättelement AB

Lättelement är ett starkt och växande företag, sprunget ur den norrländska myllan i hjärtat av Höga Kusten. Sedan starten 1979 har företaget varit privat och lokalt ägt och vi har all tillverkning och all vår personal i Örnsköldsvik, vilket gör oss genuint intresserade av den plats vi verkar på. Vi har idag omkring 135 anställda och en omsättning på 180 miljoner kronor. Med över 40 års erfarenhet av utveckling, produktion och försäljning av självbärande byggelement för tak, väggar och bjälklag ger vi dig som kund möjligheten att skapa fritt. Våra kunder finns på den nordiska marknaden och vi levererar till såväl mindre tillbyggnader som till stora unika projekt som arenor, hotell och sjukhus. Inget projekt har varit för svårt och med tiden har vi fått många fina referenser att visa upp.

Pernilla Skogsberg
Marknadskoordinator