2020-04-15 06:03Nyheter

Ny instruktionsfilm hjälper dig vid montage av våra takelement

För att montaget av Lättelements prefabricerade takelement ska vara så lätt och smidigt som möjligt har vi producerat en instruktionsfilm. Filmen är pedagogiskt uppbyggd med montageanvisningar och indelad i kapitel, från förberedelserna inför takmontaget till besiktningen när taket är på plats.

- Filmen riktar sig till arbetsledare och montörer där syftet är att förenkla och höja kvaliteten, berättar Niklas Ahlqvist, vice VD och chef FoU på Lättelement.

Du hittar vår nya montagefilm på vår Youtube-kanal samt på vår hemsida.

Om Lättelement AB

Lättelement är ett starkt och växande företag, sprunget ur den norrländska myllan i hjärtat av Höga Kusten. Sedan starten 1979 har företaget varit privat och lokalt ägt och vi har all tillverkning och all vår personal i Örnsköldsvik, vilket gör oss genuint intresserade av den plats vi verkar på. Vi har idag omkring 135 anställda och en omsättning på 180 miljoner kronor. Med över 40 års erfarenhet av utveckling, produktion och försäljning av självbärande byggelement för tak, väggar och bjälklag ger vi dig som kund möjligheten att skapa fritt. Våra kunder finns på den nordiska marknaden och vi levererar till såväl mindre tillbyggnader som till stora unika projekt som arenor, hotell och sjukhus. Inget projekt har varit för svårt och med tiden har vi fått många fina referenser att visa upp.