2019-01-08 09:27Nyheter

Lättelement väljer Bra Miljöval-märkt el

null

Övik Energi välkomnar Lättelement till den växande skaran av företag som väljer Bra Miljöval-märkt el. För Lättelement AB var valet en självklar del i det långsiktiga hållbarhetsarbetet.

- Vi arbetar utifrån vårt miljöledningssystem och för oss är hållbarhet ett ställningstagande, för oss som företag och för våra produkter, säger Emma Lundberg, Miljökvalitetsingenjör hos Lättelement AB.

Lättelement AB är ett företag på stark frammarsch i byggbranschen. De levererar självbärande byggelement i form av tak, väggar och bjälklag för den nordiska byggmarknaden.Lättelement arbetar ständigt med förbättringar, hållbarhet och certifieringar.

- För oss är hållbarhet en strategisk fråga och vi väljer förnybart för framtiden.

Om Lättelement AB

Lättelement är ett starkt och växande företag, sprunget ur den norrländska myllan i hjärtat av Höga Kusten. Sedan starten 1979 har företaget varit privat och lokalt ägt och vi har all tillverkning och all vår personal i Örnsköldsvik, vilket gör oss genuint intresserade av den plats vi verkar på. Vi har idag omkring 135 anställda och en omsättning på 180 miljoner kronor. Med över 40 års erfarenhet av utveckling, produktion och försäljning av självbärande byggelement för tak, väggar och bjälklag ger vi dig som kund möjligheten att skapa fritt. Våra kunder finns på den nordiska marknaden och vi levererar till såväl mindre tillbyggnader som till stora unika projekt som arenor, hotell och sjukhus. Inget projekt har varit för svårt och med tiden har vi fått många fina referenser att visa upp.

Pernilla Skogsberg
Marknadskoordinator