2019-04-02 08:57Bloggpost

Lättelement är numera kranmärkt

null

Som ett led i vårt miljöarbete har Lättelement gjort ett aktivt val att sluta med förpackat vatten och vi har nu blivit kranmärkt.

–Vi väljer hellre lokalproducerat färskt vatten som både är nyttigt och bra för miljön, säger Emma Lundberg, kvalitets- och miljöingenjör på Lättelement.

Kranmärkt är en nationell hållbarhetsmärkning för verksamheter som väljer kranvatten framför flaskvatten. En kranmärkt verksamhet innebär att arbetsplatsen, möten och externa konferenser eller utbildningar är fria från flaskvatten.

–Att välja kranvatten är att göra miljön en stor tjänst eftersom kranvattnet alltid är lokalproducerat och distribueras i ledningar vilket är väldigt energisnålt. Dessutom kräver flaskvatten en förpackning, normalt i form av miljöbelastande plast. Genom att kranmärka oss visar vi att vi tar ställning för en bättre miljö och vi vill inspirera andra att också välja kranvatten, säger Emma Lundberg.

Om Lättelement AB

Lättelement är ett starkt och växande företag, sprunget ur den norrländska myllan i hjärtat av Höga Kusten. Sedan starten 1979 har företaget varit privat och lokalt ägt och vi har all tillverkning och all vår personal i Örnsköldsvik, vilket gör oss genuint intresserade av den plats vi verkar på. Vi har idag omkring 135 anställda och en omsättning på 180 miljoner kronor. Med över 40 års erfarenhet av utveckling, produktion och försäljning av självbärande byggelement för tak, väggar och bjälklag ger vi dig som kund möjligheten att skapa fritt. Våra kunder finns på den nordiska marknaden och vi levererar till såväl mindre tillbyggnader som till stora unika projekt som arenor, hotell och sjukhus. Inget projekt har varit för svårt och med tiden har vi fått många fina referenser att visa upp.

Pernilla Skogsberg
Marknadskoordinator