2020-03-09 10:50Bloggpost

Brf. Viva vinner pris!

Bild från Riksbyggen på Brf. VivaBild från Riksbyggen på Brf. Viva

Vi på Lättelement vill gratulera Riksbyggen till deras vinst av Guldhemmet i kategorin "Årets bostadsutvecklare" med projektet Brf. Viva i Göteborg.

I samarbete med K21 Entreprenad levererade vi våra lätta och starka takelement med minimal klimatpåverkan och låga u-värden. Vår produkt passar perfekt till sådana här innovativa byggprojekt med fokus på hållbarhet och miljö.

Guldhemmet är ett nytt pris som nyligen delades ut för första gången av Hemnet, vars målsättning med denna nya utmärkelse vill etablera detta pris som ett kvalitetsmärke, för att uppmärksamma både personer och prestationer.

Grattis ännu en gång, till detta fantastiska byggprojekt!

Om Lättelement AB

Lättelement är ett starkt och växande företag, sprunget ur den norrländska myllan i hjärtat av Höga Kusten. Sedan starten 1979 har företaget varit privat och lokalt ägt och vi har all tillverkning och all vår personal i Örnsköldsvik, vilket gör oss genuint intresserade av den plats vi verkar på. Vi har idag omkring 135 anställda och en omsättning på 180 miljoner kronor. Med över 40 års erfarenhet av utveckling, produktion och försäljning av självbärande byggelement för tak, väggar och bjälklag ger vi dig som kund möjligheten att skapa fritt. Våra kunder finns på den nordiska marknaden och vi levererar till såväl mindre tillbyggnader som till stora unika projekt som arenor, hotell och sjukhus. Inget projekt har varit för svårt och med tiden har vi fått många fina referenser att visa upp.