2023-01-09 09:46Pressmeddelande

Pressinbjudan - Välkommen till årets pressfrukost på residenset

Länsstyrelsen Blekinge hälsar media välkommen till pressfrukost onsdagen den 11 januari 2023 kl. 8.30-9.30 på residenset, Vallgatan 2 i Karlskrona.

Landshövding Ulrica Messing och länsråd Helena Morgonsköld bjuder in till samtal och berättar om länsstyrelsens arbete och fokusområden under 2023.

Vi träffas under lediga former där länsledningen presenterar aktuell information varvat med frågor och diskussion. Efter pressfrukosten finns möjlighet till enskilda intervjuer.

Landshövdingen bjuder på kaffe och fralla.

Anmäl dig senast tisdagen den 10 januari kl. 12.00 till presskommunikatör Petra Sapic, e-post: petra.sapic@lansstyrelsen.se

Hjärtligt välkommen!

Om Länsstyrelsen Blekinge

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och hanterar många olika frågor: miljöskydd, naturvård, planering och bostadsbyggande, djurskydd, energi och klimat, kulturmiljö, krishantering, fiske och landsbygdsutveckling. Ingen annan myndighet har ett så brett arbetsområde. Blekinge är en del av en expansiv Östersjöregion och vi har en högskola med inriktning mot hållbar utveckling. I Blekinge har vi havet och skärgården alldeles intill knuten. Länsstyrelsens vision är att vi ska bidra till att utveckla Blekinge på ett hållbart sätt.

Petra Sapic
Petra Sapic