2016-06-17 11:49Pressmeddelande

​Landshövding Berit Andnor Bylunds agenda veckorna 25–29

Måndag 20 juniMöte och dialog i Karlshamn angående en länsgemensam EU-ansökan 2016 rörande integration.På eftermiddagen deltar landshövdingen på invigningen av Blue Science Park i Karlskrona.Tisdag 21 juniDen kinesiska ambassadören med fru besöker landshövdingen på residenset.Landshövdingen är inbjuden att tala på Mörrum rotaryklubb.Onsdag 22 juniLandshövdingen deltar på mottagning i Malmö för Skånes avgående landshövding Margareta Pålsson.Onsdag 29 juniMöjligheternas mötesplats, möte och samtal

Måndag 20 juni

Tisdag 21 juni
Den kinesiska ambassadören med fru besöker landshövdingen på residenset.

Landshövdingen är inbjuden att tala på Mörrum rotaryklubb.

Onsdag 22 juni

Onsdag 29 juni
Möjligheternas mötesplats, möte och samtal i Hultsfred om hur asyl och integration kan vara en möjlighet för Sverige.

Torsdag 30 juni
Landshövdingen medverkar när Skol-IF Mörtsjöåsen firar sitt 90-årsjubileum under Mörtsjölägret.

Onsdag 13 juli
Sommarmingel för sommarblekingar med föredrag och mingel på residenset.

Torsdag 21 juli
Östersjöfestivalen firar 50-årsjubileum i Karlshamn.

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och hanterar många olika frågor. Ingen annan myndighet har ett så brett arbetsområde. Vår vision är att vi ska bidra till att utveckla Blekinge på ett hållbart sätt.

Skeppsbrokajen 4
371 86 Karlskrona
Växel 010-224 00 00
blekinge@lansstyrelsen.se

Om Länsstyrelsen Blekinge

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och hanterar många olika frågor: miljöskydd, naturvård, planering och bostadsbyggande, djurskydd, energi och klimat, kulturmiljö, krishantering, fiske och landsbygdsutveckling. Ingen annan myndighet har ett så brett arbetsområde. Blekinge är en del av en expansiv Östersjöregion och vi har en högskola med inriktning mot hållbar utveckling. I Blekinge har vi havet och skärgården alldeles intill knuten. Länsstyrelsens vision är att vi ska bidra till att utveckla Blekinge på ett hållbart sätt.