2016-10-07 10:02Pressmeddelande

​Landshövding Berit Andnor Bylunds agenda veckorna 41–44

Onsdag 12 oktober
Inspirationsdag om Världsarvet i Karlskrona.

Torsdag 13 oktober
Landshövdingen inviger årets Näringslivsdag 2016 i Karlskrona.

Fredag 14 oktober
Deltar på Näringslivsdagens huvudseminarium.

Tisdag 18 oktober
Sydlänsmöte i Kalmar.

Torsdag 20 oktober
Landshövdingen deltar på Pax Baltica.

Måndag 31 oktober
Landshövdingen deltar vid påvens besök i Lund.

Tisdag 1 november
Matverk 2016 avgörs på Residenset.

Tisdag 1 november och onsdag 2 november
Utvecklingsseminarium för myndighetschefer i Stockholm.

Torsdag 3 november
Chefsmöte på Revingehed.

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och hanterar många olika frågor. Ingen annan myndighet har ett så brett arbetsområde. Vår vision är att vi ska bidra till att utveckla Blekinge på ett hållbart sätt.

Skeppsbrokajen 4
371 86 Karlskrona
Växel 010-224 00 00
blekinge@lansstyrelsen.se

Om Länsstyrelsen Blekinge

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och hanterar många olika frågor: miljöskydd, naturvård, planering och bostadsbyggande, djurskydd, energi och klimat, kulturmiljö, krishantering, fiske och landsbygdsutveckling. Ingen annan myndighet har ett så brett arbetsområde. Blekinge är en del av en expansiv Östersjöregion och vi har en högskola med inriktning mot hållbar utveckling. I Blekinge har vi havet och skärgården alldeles intill knuten. Länsstyrelsens vision är att vi ska bidra till att utveckla Blekinge på ett hållbart sätt.