2015-12-14 10:50Pressmeddelande

​Landshövding Berit Andnor Bylunds agenda vecka 51

Måndag 14 decemberMöte med ledningen för polisen Region Syd, Karlskrona.Tisdag 15 decemberMöte med juryn för Idrottsgalan 2016.Torsdag 17 decemberMöte med Blekinge Tekniska Högskolas ordförande Peter Örn.  Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och hanterar många olika frågor. Ingen annan myndighet har ett så brett arbetsområde. Vår vision är att vi ska bidra till att utveckla Blekinge på ett hållbart sätt.Skeppsbrokajen 4371 86 KarlskronaVäxel 010-224 00 00blekinge@lansstyrelsen.se

Måndag 14 december
Möte med ledningen för polisen Region Syd, Karlskrona.

Tisdag 15 december
Möte med juryn för Idrottsgalan 2016.

Torsdag 17 december
Möte med Blekinge Tekniska Högskolas ordförande Peter Örn.

Skeppsbrokajen 4
371 86 Karlskrona
Växel 010-224 00 00
blekinge@lansstyrelsen.se

Om Länsstyrelsen Blekinge

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och hanterar många olika frågor: miljöskydd, naturvård, planering och bostadsbyggande, djurskydd, energi och klimat, kulturmiljö, krishantering, fiske och landsbygdsutveckling. Ingen annan myndighet har ett så brett arbetsområde. Blekinge är en del av en expansiv Östersjöregion och vi har en högskola med inriktning mot hållbar utveckling. I Blekinge har vi havet och skärgården alldeles intill knuten. Länsstyrelsens vision är att vi ska bidra till att utveckla Blekinge på ett hållbart sätt.