2016-01-22 08:39Pressmeddelande

​Landshövding Berit Andnor Bylunds agenda veckorna 4–5

Den 25 januariLandshövdingen deltar vid överläggningar med Indelningskommittén tillsammans med landstinget, kommunerna och Region Blekinge.Den 26 januariFöredrag vid Aktiespararnas årsmöte på Ronneby brunn.2 februariMöte angående Langemarks konstfond.3 februariÅrsmöte med Blekinge Byggförening och Blekinge Byggmästareförening.5 februariInvigning av det nya Flygledartornet på F 17.Lunch och idrottssamtal med företrädare för länets idrottsrörelse med anledning av Riksidrottsförbundets ordförande B

Den 25 januari

Den 26 januari
Föredrag vid Aktiespararnas årsmöte på Ronneby brunn.

2 februari
Möte angående Langemarks konstfond.

3 februari
Årsmöte med Blekinge Byggförening och Blekinge Byggmästareförening.

5 februari
Invigning av det nya Flygledartornet på F 17.

Lunch och idrottssamtal med företrädare för länets idrottsrörelse med anledning av Riksidrottsförbundets ordförande Björn Erikssons besök i länet.

Landshövdingen deltar på årets idrottsgala.

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och hanterar många olika frågor. Ingen annan myndighet har ett så brett arbetsområde. Vår vision är att vi ska bidra till att utveckla Blekinge på ett hållbart sätt.

Skeppsbrokajen 4
371 86 Karlskrona
Växel 010-224 00 00
blekinge@lansstyrelsen.se

Om Länsstyrelsen Blekinge

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och hanterar många olika frågor: miljöskydd, naturvård, planering och bostadsbyggande, djurskydd, energi och klimat, kulturmiljö, krishantering, fiske och landsbygdsutveckling. Ingen annan myndighet har ett så brett arbetsområde. Blekinge är en del av en expansiv Östersjöregion och vi har en högskola med inriktning mot hållbar utveckling. I Blekinge har vi havet och skärgården alldeles intill knuten. Länsstyrelsens vision är att vi ska bidra till att utveckla Blekinge på ett hållbart sätt.