2022-11-14 06:55Pressmeddelande

Kom och träffa vår nya husfru!

Vi på Länsstyrelsen Blekinge hälsar media välkommen till residenset tisdagen den 15 november kl. 9.30 för att träffa vår nya husfru Eva Lundström.

Eva berättar om sin bakgrund, rollen som husfru och hur hon ska utveckla residenset till att bli en attraktiv mötesplats för olika aktörer och en viktig arena för länets matkreatörer. Hon kommer närmast från det kända och prisbelönta bageriet Olof Viktors på Österlen och har lång erfarenhet av restaurang- och eventbranschen i Sverige och utomlands.

Vi träffas under lediga former där Eva presenterar hur residenset ska bli ett skyltfönster för hela Blekinge. Efter mötet finns möjlighet till enskilda intervjuer.

Vi bjuder på kaffe och fralla.

Anmäl dig gärna till presskommunikatör Petra Sapic, e-post: petra.sapic@lansstyrelsen.se

Hjärtligt välkommen!

Datum: tisdag 15 november.
Tid: kl. 9.30
Plats: residenset, Vallgatan 2 i Karlskrona.
Medverkande: Eva Lundström, husfru.

Om Länsstyrelsen Blekinge

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och hanterar många olika frågor: miljöskydd, naturvård, planering och bostadsbyggande, djurskydd, energi och klimat, kulturmiljö, krishantering, fiske och landsbygdsutveckling. Ingen annan myndighet har ett så brett arbetsområde. Blekinge är en del av en expansiv Östersjöregion och vi har en högskola med inriktning mot hållbar utveckling. I Blekinge har vi havet och skärgården alldeles intill knuten. Länsstyrelsens vision är att vi ska bidra till att utveckla Blekinge på ett hållbart sätt.

Petra Sapic
Petra Sapic