2018-10-31 12:59Pressmeddelande

Infoträff för småföretagare i Blekinge om sociala medier den 7 nov

Sociala medier - kundmarknad, infokanal eller kompisgäng? Länsstyrelsen Blekinge anordnar en workshop och infoträff för småföretagare verksamma på landsbygden i Blekinge.

- Välkommen att kika in på vår infoträff "Sociala medier - kundmarknad, infokanal eller kompisgäng?" den 7 november om du vill veta mer om hur sociala medier kan hjälpa just ditt företag, säger kommunikationschef Johanna Parikka Altenstedt.

Under ledning av Sociala medier-experten Alfred Appelros från Olofströmföretaget Getsocial ser vi förändringarna i medielandskapet ur ett helikopterperspektiv och lär oss hur vi bör agera för att nå framgång i sociala medier och andra digitala kanaler. Vi får nycklar till ett effektivt arbete på sociala medier och finner möjligheter vi inte visste fanns i vår digitala kommunikation.

Målgrupp och förkunskaper
Småföretagare lokaliserad på landsbygden i Blekinge. Deltagare förväntas ta med egen dator.

Kursmål
Lära sig mer om sociala medier ur ett företagsperspektiv.

Sista anmälningsdagen: 5 november.

Anmäl dig här.

Kontaktperson: Sofia Persson, rådgivare, Länsstyrelsen Blekinge

sofia.k.persson@lansstyrelsen.se

ino@blekingearkipelag.seinfo@blekingearkipelag.se

info@blekingearkipelag.se

Om Länsstyrelsen Blekinge

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och hanterar många olika frågor: miljöskydd, naturvård, planering och bostadsbyggande, djurskydd, energi och klimat, kulturmiljö, krishantering, fiske och landsbygdsutveckling. Ingen annan myndighet har ett så brett arbetsområde. Blekinge är en del av en expansiv Östersjöregion och vi har en högskola med inriktning mot hållbar utveckling. I Blekinge har vi havet och skärgården alldeles intill knuten. Länsstyrelsens vision är att vi ska bidra till att utveckla Blekinge på ett hållbart sätt.