2020-02-03 11:54Pressmeddelande

Mattias Sjöstrand utsedd till ny VD för Kvadrat Stockholm

Mattias Sjöstrand, ny VD för Kvadrat Stockholm.Mattias Sjöstrand, ny VD för Kvadrat Stockholm.

Stockholm, 3 februari 2020

Styrelsen i Kvadrat Stockholm har beslutat att utse Mattias Sjöstrand till VD för Kvadrat Stockholm. Han tillträdde tjänsten den 3 februari 2020. Mattias kommer närmast från rekryteringsbolaget Worko där han arbetat i motsvarande roll.

Kvadrat grundades 1988 - av konsulter - för konsulter och idag är vår modell än mer relevant än någonsin. Vi vill se människor utvecklas och nå sin fulla potential som egenföretagare och entreprenörer i en trygg gemenskap, med människor de litar på och trivs tillsammans med. Kvadrats vision "Världens lyckligaste yrkesmänniskor" ger oss en tydlig riktning in i framtiden.

Vår modell stimulerar entreprenörskap, egenföretagande och innovationer. I Inkubik, vår egen inkubatorverksamhet, stöttar vi och förädlar våra idéer. Vårt speciella upplägg kombinerar fördelarna i att vara anställd med fördelarna från egenföretagande och bygger på 30 års erfarenhet. Vi är trygga med att nu ta nästa steg i byggandet av konsultbranschens mest spännande företag. Många fler ska kunna bli lyckliga Kvadratare och attrahera och arbeta med nya, spännande kunder. Det gör det än viktigare att fortsätta utveckla vårt varumärke, verksamhet och kultur. Vi är därför glada att vi lyckats knyta till oss Mattias i rollen som VD för Kvadrat Stockholm.

- Mattias är en inspirerande ledare med bred erfarenhet av att bygga unika företagskulturer och starka varumärken. Han är väl insatt i Kvadratmodellen och min uppfattning är att han är den bäst lämpade att förfina vår verksamhet i Stockholm och sprida vårt budskap till ännu fler. Att ha Mattias hos oss känns verkligen bra, inte bara hos oss i Kvadrat Stockholm, utan även i vår ledningsgrupp där vi kommer dra nytta av Mattias expertkunskaper inom marknadsföring, rekrytering och varumärkesbyggande, säger Karl Johansson, ordförande i Kvadrat Stockholms styrelse.

- Jag har haft ögonen på Kvadrat under en längre tid. Det känns fantastiskt att idag få ansluta detta härliga gäng innovatörer, entreprenörer och konsulter! Den unika affärsmodellen, med konsulternas lycka i fokus, har förfinats genom åren och känns mer rätt än någonsin 2020. Allt fler upptäcker också fördelarna med Kvadrat och jag ser fram emot att vara delaktig under den fortsatta resan, säger Mattias Sjöstrand.

- Med öppen famn välkomnar jag Mattias i rollen som VD för Kvadrat Stockholm, ett uppdrag som jag har hanterat under rekryteringsperioden. Mattias bakgrund som VD, egenföretagare och kommunikatör är en perfekt matchning mot uppdraget att skapa fler lyckliga konsulter i Stockholm med omnejd, säger Maria Hellström, Koncernchef på Kvadrat.

Kontakt för mer information:

Mattias Sjöstrand, VD Kvadrat Stockholm
Tel:  072-902 99 92
mattias.sjöstrand@kvadrat.se

Maria Hellström, koncernchef Kvadrat
maria.hellström@kvadrat.se

Om Kvadrat

Kvadrat är Sveriges lyckligaste konsulter. Vi erbjuder våra kunder en unik kombination av konsultens expertis och egenföretagarens engagemang, attityd och motivation att alltid lyckas. Kvadrat bildades 1988 och idag är vi ca 500 Kvadratare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Jönköping, Växjö, Örebro, Borlänge och Sundsvall. Följ oss gärna på Linkedin.