2021-10-11 05:00Pressmeddelande

Kvadrat etablerar sig i Umeå – elfte kontoret i Sverige

Lars Markström och Christel Jonsson.Lars Markström och Christel Jonsson.

Konsultföretaget Kvadrat expanderar i norra Sverige och öppnar kontor i Umeå. Kvadrat har sedan starten 1988 samlat konsultbranschens entreprenörer och egenföretagare i ett gemensamägt företag. Modellen ger egenföretagare möjlighet att utvecklas och växa som IT- och managementkonsulter i en gemenskap, tillsammans med likasinnade. Företagsmodellen är populär och har hittills funnits på tio platser i Sverige. Det elfte kontoret öppnar nu i Umeå.

– Nu skapar vi nya möjligheter för konsulter att bli egenföretagare i Umeå och samtidigt kombinera det med allt som är bra i en anställning. Vi vill bidra till att stärka regionen som en attraktiv plats för entreprenörer och locka fler konsulter till Umeå och regionen där omkring. Här finns också en mycket spännande utvecklingspotential, säger Lars Markström VD för Kvadrat Sundsvall och den som kommer starta upp verksamheten i Umeå tillsammans med Christel Jonsson som är affärsutvecklare på Kvadrat.

Lars Markström har över 20 års erfarenhet från IT- och telekombranschen och har jobbat som konsult under många år. Lars startade upp Kvadrat i Sundsvall 2016.

Flera rapporter visar att entreprenörer och egenföretagare som är lyckligast av alla, de upplever en högre grad av arbetstillfredsställelse och arbetsmotivation. Kvadrat har ett ENPS-tal, dvs medarbetare som rekommenderar sin arbetsplats, på 62 vilket är exceptionellt högt för ett företag i Sverige där de flesta strävar efter att komma över 10.

– Kvadrats vision är att göra våra konsulter till världens lyckligaste yrkesmänniskor. Lyckan är viktig inte bara för oss på Kvadrat, utan även för våra kunder. När du är lycklig gör du ett bättre jobb, säger Lars Markström.

I Umeå kommer Kvadrat att ha ett öppet hus-sevent den 13 oktober.

Om Kvadrat

Kvadrat är Sveriges lyckligaste konsulter − landets största bolag för egenföretagande konsulter. Vi erbjuder våra kunder en unik kombination av konsultens expertis och egenföretagarens engagemang, attityd och motivation att alltid lyckas. Kvadrat bildades 1988 och idag är vi ca 500 Kvadratare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Jönköping, Växjö, Örebro, Borlänge och Sundsvall.

Lars Markström
VD Kvadrat Sundsvall