2019-08-23 10:24Nyheter

​Vi är klimatneutrala för nionde året i rad

null

Kvadrats hela verksamhet är klimatkompenserad. Vi sammanställer, rapporterar och klimatkompenserar årligen vårt resande - både gemensamma resor och de resor vi gör i uppdrag - och elektricitet, IT och förbrukningsvaror på våra kontor.

- Jag är stolt och glad över att vara på ett konsultbolag som för nionde året i rad prioriterar att vara klimatneutrala, säger Maria Hellström, koncernchef på Kvadrat. Vi nöjer oss inte med att bara minimera vårt avtryck.

Southpole hjälper oss med rapporteringen och certifierar oss. De tillhandahåller även de projekt som vi kan välja mellan för vår klimatkompensation. På Kvadrats årliga vårkonferens är alla på Kvadrat med och röstar på vilket projekt vi ska stötta. I år bidrar vi till spisar och vattenrening i Kenya.

Så här beskrivs projektet övergripande (vår översättning):

"Detta multiteknologiprojekt distribuerar både spisar och vattenreningsanordningar till lokala samhällen. Syftet är att tillhandahålla säkert vatten och ren inomhusluft för att förbättra försörjningen i Östra Afrika, samtidigt som man begränsar avskogningen och levererar en mängd samhällsnytta. Hittills har över 65 000 moderna, mycket effektiva spisar levererats."

Faktablad om projektet: Paradigm safe water cook stoves.

Kvadrat har arbetat med klimatkompensation sedan 2010, läs mer här.

Kontakt för mer information
Maria Hellström, koncernchef Kvadrat
maria.hellström@kvadrat.se

Om Kvadrat

Kvadrat är Sveriges lyckligaste konsulter. Vi erbjuder våra kunder en unik kombination av konsultens expertis och egenföretagarens engagemang, attityd och motivation att alltid lyckas. Kvadrat bildades 1988 och idag är vi ca 500 Kvadratare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Jönköping, Växjö, Örebro, Borlänge och Sundsvall. Följ oss gärna på Linkedin.

Mikael Atterby
Kommunikationsansvarig