2020-04-06 05:00Nyheter

Kvadrat tilldelas ramavtal hos Regeringskansliet och SIS

Stockholm 6 april 2020

Kvadrat Stockholm har fått tilldelning i både Regeringskansliets och Statens institutionsstyrelses (SIS) ramavtalsupphandlingar av IT-konsulttjänster.

– Kvadrat har levererat konsulter som ramavtalsleverantör till Regeringskansliet under många år. Vi är även mångårig leverantör med pågående uppdrag hos bland andra Polisen, Riksdagsförvaltningen, Arbetsförmedlingen, Pensionsmyndigheten, Skatteverket och Stockholms stad. Avtalet med Regeringskansliet ger oss fortsatt möjlighet att leverera konsulter till samhällskritiska myndighetsfunktioner, säger Mattias Sjöstrand, VD för Kvadrat Stockholm.

Tilldelningen i Regeringskansliets ramavtalsupphandling avser anbudsområdet Test och testledning och rollerna Testledare och Testare. Totalt ansökte 16 bolag, Kvadrat är en av två leverantörer som vann ramavtal. Ramavtalet gäller i 2+2 år.

– Vi har varit leverantör till SIS sedan 2008 och har flera pågående uppdrag där. Det känns jättebra att få fortsatt förtroende, säger Mattias Sjöstrand.

Ramavtalet med SIS löper i 2+2 år. Kvadrat lämnade anbud i fem olika anbudsområden och blev rangordnad som etta i samtliga:

• Grafisk webbdesign, användbarhet och tillgänglighet
  • Systemarkitektur och systemdesign
  • Systemutveckling, integration och test
  • Behovs- och kravanalys
  • Projektledare och teknisk projektledare.

Ämnen: Ramavtal

Om Kvadrat

Kvadrat är Sveriges lyckligaste konsulter. Vi erbjuder våra kunder en unik kombination av konsultens expertis och egenföretagarens engagemang, attityd och motivation att alltid lyckas. Kvadrat bildades 1988 och idag är vi ca 500 Kvadratare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Jönköping, Växjö, Örebro, Borlänge och Sundsvall. Följ oss gärna på Linkedin.