2021-11-03 13:18Pressmeddelande

Magnus Åbergsgymnasiet är nyrenoverat och bjuder in till invigning!

Efter 3 års byggprocess är Magnus Åbergsgymnasiet en nyrenoverad skola i toppskick. Moderna studiemiljöer, unika elevytor och en idrottsanläggning utöver det vanliga sätter tonen för nya Magnus Åbergsgymnasiet.

Byggnationen började 2018 och tillsammans med Kraftstaden har Kunskapsförbundet jobbat fram en gymnasieskola i toppskick! Nya studiemiljöer, ytskikt, nya möbler och ett framtidstänk där trygghet och studiero står i fokus. Processen har även innehållit ett samarbete med inredaren Maria Selin som tillsammans med eleverna tagit fram kreativa elevytor där alla ska trivas.

”Det har varit fantastiskt roligt att få göra denna resa med båda elever och personal på Magnus Åbergsgymnasiet. Stora skåpshallar och skrymslen som ansetts otrygga har byggts om till funktionella trivsamma studieplatser och ytor där eleverna kan umgås på raster.” säger Lena Hansson, chef över plan och fastighet på Kunskapsförbundet.

Invigning och öppet hus för allmänheten

Lördagen den 13 november kl 11:00 öppnar Magnus Åbergsgymnasiet dörrarna för allmänheten och inviger skolans nya lokaler. Direktionsordförande Maud Bengtsson och rektor Carolina Blomster håller invigningstal och klipper bandet.

Vi har skapat en hållbar skolmiljö som andas framtidslust och sätter elevernas lärande och trivsel i fokus. Genom ändamålsenliga lokaler har vi förutsättningar att ge eleverna möjlighet att bli så mycket de kan”, Carolina Blomster, Rektor Magnus Åbergsgymnasiet.

På plats finns också elever och personal som guidar gäster runt i nya lokaler. Njut av musikunderhållning från Estetiska programmet och tårtkalas i nya fina cafémiljöer.

När: 13/11 kl 11.00-13.00
Var: Magnus Åbergsgymnasiet, Karlstorpsvägen 159, Trollhättan
Vid frågor: Carolina Blomster, Rektor Magnus Åbergsgymnasiet 0520-52 57 87

Hjärtligt välkomna!

Om Kunskapsförbundet Väst

Med cirka 3 000 elever som studerar på våra gymnasieskolor och närmare 3 000 studenter inom Vuxenutbildningen är vi en av Västsveriges största utbildningsanordnare.

Carolina Blomster
Verksamhetschef gymnasiet