2019-12-04 08:45Uutiset

Sekavista laskentataulukoista digitaaliseen ja jäsenneltyyn raportointiin Kubicomin avulla

Saarijärvi Infra on suomalainen infrarakentamiseen erikoistunut yritys, joka on siirtynyt sekavista laskentataulukoista digitaaliseen ja jäsenneltyyn raportointiin. ”Kaikki toimii todella sujuvasti”, kertoo Aki Hummasti.

Saarijärvi Infra on suomalainen infrarakentamiseen erikoistunut yritys, jolla on meneillään monia projekteja useissa Pohjoismaissa. Ruotsissa Eltel Networksille parhaillaan tehtävä projekti kattaa pääasiassa kaapelinvetotöitä Gävleborgin alueella. Aki Hummasti vastaa projektista Saarijärven osalta ja varmistaa, että digitaalinen raportointi suoritetaan Eltelin toiveiden mukaisesti.

– Käytämme Kubicomia päivittäin lähinnä kaivettujen metrien ja vedettyjen kaapelien raportointiin. Rekisteröimme suorittamamme työt pari kertaa viikossa suoraan sovellukseen. Näin sekä me että tilaajamme Eltel tietää tarkasti, kuinka pitkällä olemme projektissa. Kaikki toimii todella sujuvasti, kertoo Aki.

Ennen kuin Saarijärvi Infra alkoi käyttää Kubicomin sovellusta, Aki ja hänen tiiminsä keräsivät Eltelille toimitettavat tiedot laskentataulukoihin.

– Kubicomin kaltaisen työkalun käyttö on tuonut monia etuja laskentataulukkoon verrattuna. Laskentataulukkoa ei pystynyt käyttämään helposti mobiililaitteessa, vaan minun piti viikon lopuksi istahtaa tietokoneen ääreen ja syöttää viikon tapahtumatiedot. Kubicomin avulla pystymme seuraamaan töiden etenemistä päivittäin sen sijaan, että näkisimme vain viikoittaisen tilanteen.

Saarijärvi Infra käyttää kaivettujen metrien ja vedettyjen kaapelien raportoinnin lisäksi kartta- ja koordinaattitoimintoja.

– Voimme sijoittaa sovelluksessa kartalle karttamerkin, jonka avulla asiakas näkee heti, missä projektin kohdassa poikkeama on. Koordinaatit ladataan automaattisesti, ja ne on helppo jakaa sekä tilaajalle että loppuasiakkaalle

Aki ja hänen tiiminsä mielestä digitaalisessa projektinhallinnassa on selkeitä etuja, ja he uskovat, että digitalisointi on tulevaisuutta.

– Digitalisointi leviää – ja aiheesta. Se säästää aikaa, on tehokasta ja antaa monia etuja meille Saarijärvellä, mutta ennen kaikkea asiakkaallemme Eltelille ja sen loppuasiakkaille, koska kaikki dokumentoidaan ja tallennetaan. Näin tietoja on helppo etsiä myöhemmin. Odotamme innolla, mihin digitalisointi meitä tulevina

Yritys Kubicom

Kubicom on riippumaton kone- ja kuljetusvälittäjä, jonka digitaaliset työkalut auttavat rakennus-, maanrakennus- ja infrastruktuurialan yrityksiä ostamaan palveluita ketjuliikkeistä ja yksittäisiltä koneiden ja ajoneuvon omistajilta nopeammin ja kustannustehokkaammin.