2022-11-17 07:00Pressmeddelande

Konsthallens lineup fortsätter leverera – Yourhigness & MOLØ gästar Djurgården

Yourhigness / Johannes Wikström

Musiken på nyöppnade Konsthallen fortsätter samsas med konst och skaldjur i restaurangen och Backstage Hotels lobby.

Hoppas verkligen att folk fattar hur bra det här är! Att få uppleva dessa stjärnor i vårt intima krypin är en ynnest säger Ingmari Pagenkemper, vd för Cirkus Venues på Djurgården.

Fredag 18 november intar Yourhigness båset och dagen efter MOLØ. Det enda du behöver göra är att boka bord!

Alla Djs på Konsthallen delar även med sig av sina spellistor på Konsthallens Spotify. Tune in och njut innan, efter eller medan om du inte kan vara med på plats.

Yourhigness / Johannes Wikström
Johannes har utöver sin bakgrund i Adolf Fredriks musikklasser och Stockholms gosskör en bakgrund som medgrundare av bolaget och DJ duon Rollerboys.
Under namnet Yourhigness har denne utmärkta herre gett ut på etiketter som Cocktail d'Amore, Romb och svenska favoriten Born Free för att på senare år hitta hem på sin egna lyxiga etikett YSS.
Soundcloud
Facebook event
Spellista Spotify

MOLØ /  Moa Lönnå

MOLØ
Född som Moa Lönnå är MOLØ, vilket efternamnet antyder, född och uppvuxen i DJ-båset. Senaste åren har MOLØ gjort sig ett självklart namn i den melodiska technoscenen sida vid sida med Jeremy Olander på Vivrant-utgivningar, open airs och turnéer hela vägen till Indien.
I våras debuterade MOLØ på den klassiska etiketten Anjunadeep med spåret Alden följt av Hymn EP, ett musikaliskt tidlöst nedslag med ett eget musikaliskt djup någonstans mellan Funk D’void och Logic1000.
För några helger sedan stod MOLØ på scen i Blå hallen och spelade inför ett Stockholms stadshus fyllt till bredden under skivbolaget Vivrants stora kväll.
MOLØ.live
Facebook event
Spellista Spotify

DJ’s Konsthallen november kl. 19.00-23.00
11/11 Kornél Kovács
12/11 Carli Löf & Måns Glaeser
18/11 Your Highness
19/11 MOLØ
25/11 Pedro Dollar (Studio Barnhus)
26/11 Ada (Pampa/Kompakt)

Om Konsthallen

Konsthallen på Kungliga Djurgården i Stockholm är restaurang, butik och bageri samlat under ett och samma tak. I en historisk omgivning gör Konsthallen entré i en samtida miljö på ett avskalat och personligt sätt. Konsthallens restaurang serverar skaldjur med ett unikt utbud av viner. Butiken, som är den första av sitt slag på Djurgården, erbjuder noga utvalda ekologiska speceriprodukter, bageriets bröd och bullar, frukost och lunch.