2022-03-02 09:00Pressmeddelande

Snart öppnar ICA Kläppen

Fiskarhedens Fastigheter och ICA-handlaren Carl-Johan Åkerstedt, etablerar ny ICA-butik på Kläppen Ski Resort i Sälenfjällen. Butiken kommer att ligga intill riksväg 66, bredvid Gondol Sälens dalstation, nära skidåkningen och ha en stor parkering för enkel anslutning samt generösa öppettider.

-Det här är ett betydelsefullt samverkansprojekt som kommer att gynna både lokalbefolkning och turister, säger Louise Larsson, ansvarig för Fiskarhedens Fastigheter.

Preliminärt kommer den nya ICA-butiken att kunna öppnas i december 2022. Det blir en butiksyta på ca 300 kvm med fullt sortiment och öppet dygnet runt, varje dag hela året.

- Butiken blir strategiskt placerad och kommer att locka såväl lokalbefolkning som gäster och förbipasserande, säger Gustav Eriksson, VD på Kläppen Ski Resort. Våra gäster har dessutom länge efterfrågat en större och mer centralt placerad matbutik i närområdet. Det är viktigt för en växande destination som Kläppen Ski Resort att kunna erbjuda bra service som gör att gäster inte behöver använda bilen på sin semester. Vi är väldigt glada att kunna erbjuda dem detta redan till nästa vintersäsong.

Det är Carl-Johan Åkerstedt, ICA-handlaren i Sälen by, som etablerar ännu en butik i kommunen. En van ICA-handlare och en välkänd lokalprofil.

- För mig är det oerhört kul att få vara med från början och bygga upp en butik från start, säger Carl-Johan. Hög servicegrad blir det också i och med att den kommer att vara öppen dygnet runt. Under ordinarie öppettider kommer butiken att vara bemannad men resterande tid loggar kunderna in i ICA To Go-appen med sitt bank-ID och betalar med Swish.

En sådan här satsning skulle vara svår utan den goda samverkan som finns här.

- Ett gott samarbete mellan oss företagare gör processen möjlig. Dessutom har kommunen varit mycket hjälpsamma i planeringsarbetet. Vi är glada och tacksamma att ha med dem på tåget, avslutar Louise Larsson.

Kontakt:
Louise Larsson, Fiskarhedens Fastigheter.
Tel 076-006 36 96, louise.larsson@fiskarheden.se
Carl-Johan Åkerstedt, ICA-handlare.
Tel 073-682 68 21, carl-johan.akerstedt@nara.ica.se
Gustav Eriksson, VD Kläppen Ski Resort.
Tel 070-690 71 69, gustav.eriksson@klappen.se

Om Kläppen Ski Resort

Kläppen Ski Resort ligger i Sälen och är Sveriges sjätte största skidanläggning med 37 nedfarter i alla väderstreck. Kläppen är känt för sin höga kvalitet på snön samt den prisade snowparken som blivit utnämnd till landets bästa nio år i rad. Hela familjen har sin egen skidåkning på Kläppen, från den lilla knatten till mamma, pappa, mormor, morfar till tonåringen som vill utvecklas på skidor eller bräda.