2023-01-10 06:53Pressmeddelande

Nya längdsatsningar på Kläppen

Foto: Daniel BernstålFoto: Daniel Bernstål

Den här vintersäsongen har Kläppen Ski Resort gått in i ett nytt spännande samarbete med den välkända skidprofilen och företagaren Mattias Svahn. ”Med Kläppens kunskap inom spårskötsel och våra längderfarenheter vet jag att vi kommer göra något riktigt bra tillsammans” säger Mattias Svahn, ägare av skidföretaget Vasasvahn.

Samarbetet innebär att företaget Vasasvahn går in och tar över längdskidskolan på Kläppen, både grupp- och privatledda lektioner.

- Vi har sett att Kläppen är i framkant när det gäller längdskidåkning i Sälenfjällen. När vi väljer att gå in i samarbeten är det viktigt att båda parter levererar. Med Kläppens kunskap inom spårskötsel och våra längderfarenheter vet jag att vi kommer göra något riktigt bra tillsammans, säger Mattias Svahn, ägare av Vasasvahn.

Mattias Svahn

Fredrik Stenmalm, sportchef på Kläppen Ski Resort, ser likt Mattias Svahn fram emot vintersäsongens samarbete.

- Vi är glada och stolta över att vi har gått in i det här samarbetet med en sådan stark profil inom längdskidåkning, säger Fredrik Stenmalm.

Vasasvahn är igång med de instruktörsledda lektionerna och har redan skapat en god kontakt med Kläppens besökande gäster.

- Vi märker stora förbättringar efter bara en tekniklektion, vilket vi tycker är otroligt inspirerande som coacher, avslutar Mattias Svahn.

De instruktörsledda lektionerna kommer att ske på det elbelysta längdskidspåret Älvspåret, mittemot huvudbyggnaden på Kläppentorget. Grupplektionerna kommer delas upp i nybörjare, motionär och elitmotionär och de privata anpassas efter respektive åkare.

Om Kläppen Ski Resort

Kläppen Ski Resort ligger i Sälenfjällen och är Sveriges största familjeägda skidanläggning med 38 nedfarter, 21 liftar och 37 kilometer längdskidspår. Kläppen har Sveriges bästa snögaranti och har en snowpark som utnämnts till landets bästa flera år i rad. Hit kommer barnfamiljer varje år för att njuta av skidåkning i fyra väderstreck.