2023-02-14 07:03Pressmeddelande

Ny marknad- och kommunikationschef på Kläppen Ski Resort

Lennart Stolpe, ny marknadschef på Kläppen Ski ResortLennart Stolpe, ny marknadschef på Kläppen Ski Resort

Tisdagen den 14 februari tillträder Kläppen Ski Resorts nya marknad- och kommunikationschef Lennart Stolpe. Lennart kommer in i företaget med en bred kunskap och många års erfarenhet inom marknadsföring. "Jag ser fram emot att vara med och driva arbetet med att få fler människor att upptäcka det underbara med Kläppen".

Lennart Stolpe har lång erfarenhet av marknad- och kommunikationsarbete inom både den offentliga och privata sektorn. Utöver det har han arbetat med att skapa samt mordanisera olika webbplatser internt och externt. Han kommer senast från SkiStar där han i sin roll som Content Marketing Manager ansvarade för innehållet i företagets digitala kanaler.

- Det känns väldigt roligt att ha fått förtroendet att driva och utveckla marknadsarbetet på Kläppen tillsammans med alla fantastiska medarbetare. Jag ser också fram emot att få vara en del av den fina och familjära företagskultur som hela företaget andas, säger Lennart Stolpe, marknad- och kommunikationschef på Kläppen.

Det var Gustav Eriksson, VD på Kläppen, och Lena Eriksson, HR-chef som höll i rekryteringsprocessen. Det var många starka kandidater som sökte marknadschefstjänsten, varav Lennart Stolpes hade de erfarenheter och den personlighet som företaget efterfrågade.

- Vi är jätteglada att välkomna Lennart Stolpe till oss. Vi är säkra på att han kommer passa bra in i vårt team och den familjära stämning Kläppen är känd för. På Kläppen arbetar vi passionerat för det vi gör, och med Lennart som marknadschef vet vi att Kläppen kommer fortsätta ligga i framkant gällande marknadsföring och kommunikation.

Lennart Stolpe tillträder som Kläppens marknad- och kommunikationschefs idag, tisdagen den 14 februari 2023.

Om Kläppen Ski Resort

Kläppen Ski Resort ligger i Sälenfjällen och är Sveriges största familjeägda skidanläggning med 38 nedfarter, 21 liftar och 37 kilometer längdskidspår. Kläppen har Sveriges bästa snögaranti och har en snowpark som utnämnts till landets bästa flera år i rad. Hit kommer barnfamiljer varje år för att njuta av skidåkning i fyra väderstreck.