2018-05-08 14:05Pressmeddelande

Kläppen Ski Resort ökar igen – nya rekord efter årets säsong!

null

För många skidanläggningar kommer den snörika skidsäsongen 2017/18 att gå till historien som en av de bästa någonsin. Detta är fallet även för Kläppen Ski Resort. Ett snötäcke som bäddade in dalen, berget och fjällen redan i slutet av oktober gjorde att suget efter vintersemester väcktes tidigt hos de familjer som besökte anläggningen.

– Vi har haft en helt fantastisk säsong, till och med långt bättre än våra högt uppsatta mål. Under högsäsongsveckorna har vi varit fullbokade och även veckorna däremellan har bokningsläget legat otroligt högt, vilket gjort att vi, i snitt över säsongen, haft en beläggning på över 90 procent, säger Kläppens VD, Gustav Eriksson.

Den höga beläggningsgraden ger givetvis en positiv effekt på övriga siffror i företaget där omsättningen på Skipass har ökat med 14,5 % under den gångna säsongen. Tittar man på de två senaste vintrarna så har Kläppen Ski Resort ökat antalet skidåkare med hela 25 %.

Att snöläget och den magiska vintern gjort sitt till att dessa rekord uppnåtts är självklart, men Gustav pekar även på ytterligare några framgångsfaktorer:

Kläppen är en familjeanläggning och vi lägger ner mycket kraft, tid och engagemang för att hela familjen ska ha det bra hos oss. Självklart ser vi den moderna gondolliften vi byggde 2016 som en stor bidragande effekt till vår framgång och ökning av antalet gäster under senaste två åren. Men vi planerar verkligen skidåkningen, boende, aktiviteter, barnkoncept, logistik, flöden i anläggningen, ja ALLT för att familjer ska få den bästa upplevelsen hos oss – det genomsyrar varje aktiv handling. Även när vi anställer vår säsongspersonal ligger detta fokus till grund, vilket också märks i våra gästundersökningar – vår personal får väldigt mycket beröm från våra gäster och är en stor anledning till att många gäster återvänder till oss. De är fantastiska!

Som grädde på moset har Kläppen Ski Resort under säsongen erhållit inte mindre än tre utmärkelser från Sveriges största skidsite och forum: www.freeride.se (ett forum där Sveriges skidåkare själva röstar fram sina favoriter), nämligen: Sveriges bästa skidort för barnfamiljer, Sveriges bästa Snowpark och Sveriges bästa pist (Lostupet).

-Denna magiska säsong peppar oss om möjligt, ännu mer och vi ser fram emot att fortsätta utveckla vår skidanläggning till en som erbjuder allt man kan önska sig som skidåkare. Och lite till, ler Gustav.

Kontaktpersoner: Gustav Eriksson, VD
E-post:
gustav.eriksson@klappen.se
mobil: +46 70 690 71 69

Magnus Noppa, Marknads- och försäljningschef
E-post: magnus.noppa@klappen.se
mobil: +46 70 678 77 45.

Länk till hemsidan: www.klappen.se

Kläppen Ski Resort en privatägd skidanläggning i Sälen. Skidsystemet är uppbyggt kring ett berg med nedfarter i alla väderstreck. Anläggningen ligger inbäddad i skog, vilket skyddar mot vind och gör att snön ligger kvar längre i pisterna. Kläppen bjuder på varierad skidåkning för alla smaker och för både stora och små. Det finns även flera trivsamma längdskidspår på totalt 39 km.

Om Kläppen Ski Resort

Kläppen Ski Resort ligger i Sälen och är Sveriges sjätte största skidanläggning med 34 nedfarter i alla väderstreck. Kläppen är känd för sin höga kvalitet på snön samt den prisade snowparken som blivit utnämnd till landets bästa nio år i rad. Hela familjen har sin egen skidåkning på Kläppen, från den lilla knatten till mamma, pappa, mormor, morfar till tonåringen som vill utvecklas på skidor eller bräda.