2023-04-28 08:50News

Satser med nyetablering i en tid hvor regjeringen strammer inn bemanningsbransjen

Espen Hem Jakobsen og Arild Tjensvold lanserer Jobzone Tech

I en tid der den norske regjeringen strammer inn regelverket i bemanningsbransjen, ser vi fortsatt muligheten til å satse videre. Jobzone lanserer Jobzone Tech AS – et datterselskap som spesialiserer seg på bemanning og rekruttering innen industri- og energibransjen.

- Vår prioritet er å støtte norsk industri i å opprettholde den høye aktiviteten gjennom nødvendig tilgang på etterspurt fagkompetanse. Ved å ivareta tilgangen på arbeidskraft industrien er avhengig av, sikrer vi en trygghet for bedriftene til å kunne konsentrere seg om kjernevirksomheten til sin bedrift, sier konsernsjef i Jobzone, Espen Hem Jakobsen.

Med hovedkontor i Stavanger er Jobzone Tech strategisk lokalisert for å bistå olje- og gassbransjen, en bransje med høyt kompetansenivå og økt behov for kompetanse, med å tiltrekke og matche kandidater.

- Vår kjernevirksomhet er mennesker og kompetanse. Vi matcher jobber som trenger folk med folk som trenger arbeid. Ca. 4 000 bemannings- og rekrutteringsspesialister totalt i bransjen, legger ned 30 000 arbeidstimer daglig for å finne, matche og følge opp folk som trenger jobb, fortsetter Jakobsen.

Selskapet kombinerer Jobzones mer enn 20 års erfaring innen bemanning og rekruttering med spisskompetanse fra norsk industri og olje- og gasssektoren. Målet er å effektivt koble teknisk kompetanse med det økende behovet for å finne rett person på rett plass, selv med strammere reguleringer.

- Vi er fast bestemt på å utnytte den kompetansen og systemene vi har bygget opp i mer enn 20 år til å hjelpe norsk industri med å fortsatt prestere på toppnivå, avslutter Jakobsen.

Jobzone Tech sikter på å etablere seg som en ledende aktør for bemanning i en bransje som stiller høye krav til kvalitet og dokumentasjon i alle ledd, og tilbyr et bredt spekter av tjenester, inkludert:

• Skreddersydde rekrutterings- og bemanningsløsninger for industri- og energiselskaper
  • Karriereveiledning og rådgivning for profesjonelle som ønsker å utvikle seg innen bransjen
  • Opplæringsprogrammer og kurs for å styrke fagkompetanse og tekniske ferdigheter innen bransjer som har behov for å få overført kompetanse fra andre industrier

Jobzone Techs daglige leder, Arild Tjensvold, har jobbet med bemanning og rekruttering siden 1998 og har hovedsaklig betjent industri og energisektoren. - Jeg har alltid hatt et sterkt engasjement for bemanningsbransjen generelt og bruker enhver anledning til å fremsnakke vår bransje. Ved å utnytte den tunge erfaringen og lange fartstiden selskapet tar med seg, ligger alt til rette for at våre kunder skal få løst sine ressursbehov på rett måte og med rett kompetanse, sier daglig leder, Arild Tjensvold.

- Vår målsetning er å styrke norsk industri ved å tilby skreddersydde løsninger som ivaretar både arbeidsgivere og arbeidstakere, samtidig som vi etterlever myndighetenes krav, avslutter Tjensvold.

Lanseringen av Jobzone Tech viser at det fremdeles er vilje og muligheter for vekst og innovasjon i bemanningsbransjen. Med en tydelig strategi og et fokus på spesialisering, er Jobzone Tech godt posisjonert for å betjene både arbeidsgivere og arbeidstakere innen norsk industri- og energisektoren.

For mer informasjon om Jobzone Tech AS og deres tjenester, besøk jobzonetech.no eller kontakt:

Espen Hem Jakobsen, konsernsjef, Jobzone AS
E-post: espen@jobzone.no
Telefon: +47 909 81 267

Arild Tjensvold, daglig leder, Jobzone Tech AS
E-post: arild.tjensvold@jobzone.no
Telefon: +47 913 13 224

Om Jobzone AS
Jobzone-konsernet er en av Norges ledende bemannings- og rekrutteringsbyråer, og består av selskapene Jobzone Norge, Jobzone Tech, HR-huset, Nordic Care og Podium. Jobzone har siden etableringen i 2002 jobbet for å koble kvalifiserte kandidater med arbeidsgivere i ulike bransjer. Med over 35 kontorer og et bredt nettverk av samarbeidspartnere, har Jobzone som mål å tilby fleksible og skreddersydde løsninger for både arbeidssøkende og arbeidsgivere. For mer informasjon, besøk www.jobzone.no

Om Jobzone Tech AS
Jobzone Tech AS er et datterselskap av Jobzone AS, og fokuserer på å levere skreddersydde rekruttering- og bemanningsløsninger for industri- og energibransjen.

Topics: NO

About Job&Talent

Job&Talent is a world-leading marketplace for essential work. We match great people with great companies through our platform. Technology is our superpower and we use it to help people find reliable and flexible work. In turn, companies get trusted, agile workforces. It’s an exciting journey we’re on. Here are some numbers. In 2022, we placed more than 340,000 workers in over 2,500 companies, and we generated €1.9 billion in revenue. We have a valuation of $2.4 billion, which makes Job&Talent the highest-valued unicorn in Spain, backed by leading investors such as SoftBank, Kinnevik, Atomico, Goldman Sachs, Citi and BlackRock. Job&Talent was founded in 2009 in Madrid, where we're still headquartered. We’re a remote-first company and operate in 10 countries, Sweden, Norway, the biggest markets across Europe, the U.S. and Latin America so far. In the Nordics, Jobzone, Jobzone Tech, Storesupport, HR-huset, Podium and Nordic Care, are also part of the Job&Talent family.

Jakob Michael Hope
Communications Manager Norway