2023-02-10 08:18News

Hållbarhet i fokus när Jobandtalent väljer samarbetspartners för arbetskläder

Jobandtalent väljer Tingstad och Ahlsell som främsta leverantörer av arbetskläder till verksamheten i Sverige.

Valet grundar sig på leverantörernas hållbarhetsfokus i hela produktionskedjan samt högkvalitativa klädsortiment för maximal livslängd kombinerat med god service- och leveranskapacitet i hela landet. För att stärka hållbarhetsaspekten i ytterligare ett led så säkras även rutiner och processer upp internt hos Jobandtalent för att kläder ska samlas in, tvättas och återbrukas när så är möjligt.

– Våra 6000 medarbetare i Sverige innebär en stor mängd arbetskläder i omlopp. Genom att välja samarbetspartners med omsorg och säkerställa en ansvarsfull hantering och återbruk av arbetskläder har vi möjlighet att göra en viktig insats, säger Tassos Karamouzis, General Manager Jobandtalent Sverige.

Topics: SE

About Job&Talent

Jobandtalent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster med digitala fördelar som bidrar till våra kunders lönsamhet. Vi är verksamma inom transport, lager, industri, bygg, administration och detaljhandel, har 6000 medarbetare och omsätter 2 miljarder i Sverige. Jobandtalent är den snabbast växande aktören inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. I Norden ingår Storesupport och Jobzone i koncernen.

Josefin Holmqvist
PR and Communications Manager Nordics