2024-04-23 06:00Press release

Porterbuddy og Instabox fortsetter å ekspandere

Red Instabox locker and fabric with the text "Hei Kristiansand"

Porterbuddy og Instabox, som er en del av Instabee, fortsetter å ekspandere i Norge og åpnet i mars en ny terminal i sentrale Oslo. Nå i april installeres også flere pakkeskap i Kristiansand-området, noe som betyr at rundt 250 000 nye forbrukere kan bestille og hente sine netthandelskjøp i Instabox pakkeskap.

Instabox, som tilbyr skapleveranser, gikk i 2019 sammen med Porterbuddy som tilbyr hjemleveringer i Norge. Begge er en del av selskapet Instabee. Siden starten har Porterbuddy og Instabox vokst raskt med stadig større dekningsområder, flere pakkeskap og gode omtaler fra både kunder (nettbutikker) og forbrukere. Nå fortsetter bedriften å satse i Norge, med åpningen av en ny terminal i Oslo området samt ekspansjon i Kristiansand.

Den 9000 m2 store nye terminalen var i full produksjon i begynnelsen av mars i år og er plassert i sentrale Oslo. Utstyrt med en spesialbygd sorteringsmaskin kan terminalen håndtere rundt 25 millioner pakker i året som leveres av Porterbuddy og Instabox.

Vi er veldig glade for å kunne gjøre denne type investering nå. Det er et tydelig bevis på at nettbutikker og forbrukere i Norge verdsetter våre tjenester og denne investeringen kommer til å være med å styrke våre langsiktige ambisjoner og vår posisjon på det norske markedet, sier Mattias Sturesson, Head of Operations Instabee Norge.

I Kristiansand fortsetter ekspansjonen med utrullingen av omtrent 20 nye Instabox pakkeskap, til å begynne med. Forbrukerne i området kommer til å kunne benytte seg av Instabox praktiske skapleveranser som er strategisk plassert i områder man ofte går forbi, for eksempel på vei til jobb eller når man handler dagligvarer. Noen av samarbeidspartnerne i starten er Coop og Olav Thon Gruppen.

Det er alltid spennende å kunne tilby våre tjenester til en ny del av landet. Vi driver allerede vår kjære hjemleveringstjeneste (Porterbuddy) i Kristiansand, og ved å nå også tilby pakkeskap tjenesten vår med Instabox kan vi gi forbrukerne i Kristiansand enda større fleksibilitet. I og med denne ekspansjonen tilbyr vi både hjemlevering og pakkeskaplevering i Oslo, Stavanger, Bergen, Trondheim og nå i Kristiansand, sier Erik Enfors, Country Manager Instabee Norge.

Omkring 250 000 nye forbrukere i Kristiansand-området kommer kunne velge Instabox når de handler på nettet, som betyr at Instabox og Porterbuddy tilsammen nå når ca 60% av hele Norges befolkning.

Topics: Norway

About Instabee

Instabee was founded in 2022 after combining Budbee and Instabox - two leading last-mile delivery companies. Instabee is present in six countries, with three consumer-facing brands: Budbee, Instabox and Porterbuddy, serving thousands of online merchants, including ASOS, Zalando, Inditex and H&M and is on track to become the most admired European e-commerce enabler. Since the start, Instabee has focused on consumer-centric and sustainable solutions, offering deliveries to boxes and homes using muscle power, electricity, renewable diesel and biofuels. Through bespoke technical solutions, Instabee can guarantee optimal fill rates and routing, minimising any unnecessary transports. Instabee is backed by Kinnevik, Creades and EQT, among others.