2022-06-13 05:00Pressemeddelelse

Ikano Bolig udvider og ansætter ny forretningsudviklingschef

Lotta Sjödin er ansat som ny forretningsudviklingschef hos Ikano Bolig. Hun kommer fra en stilling i svenske Ikano Bostad, hvor hun har arbejdet med strategi, innovation og bæredygtig boligudvikling. Fremover skal hun udvikle og optimere forretningsstrategien, så Ikano Bolig forsat oplever fremgang, uden at sænke ambitionerne omkring bæredygtighed.

Lotta Sjödin tiltræder i maj 2022 som forretningsudviklingschef hos Ikano Bolig. Med Lotta Sjödins erfaring indenfor strategisk udvikling og innovative løsninger indenfor boligudvikling, skal hun være med til at sætte skub på ejendomsudviklerens ambition om en mere bæredygtig profil, og optimere forretningen til gavn for kunderne. Derudover skal hun arbejde tæt sammen med resten af Ikano Boligs kompetente teams for at nå Ikano Boligs ambitiøse mål om at være en sund og bæredygtig virksomhed.

”Efter vores indtog på det danske ejendomsmarked, har vi kun oplevet fremgang. Den fremgang ønsker vi at sikre både økonomisk, socialt og bæredygtigt. Med mere end 10 års erfaring med forretningsudvikling i Ikano Bostad vil Lotta Sjödin blive helt central for, at vi kan skabe en virksomhed, der hele tiden udvikler sig og bliver mere effektiv til gavn for vores kunder,” lyder det fra administrerende direktør i Ikano Bolig, René Brandt.

Lotta Sjödin har en master i økonomi fra Stockholms Universitet, og kommer fra en mangeårig stilling i Ikano Bostad i Sverige. Udover forretningsstrategi har hun arbejdet med designprocesser og udviklingen af bæredygtige løsninger indenfor ejendomsbyggeri. Det er Lotta Sjödins evne til at favne både det forretningsmæssige og hendes iver efter at gå nye veje, som gør hendes særligt kompetent til stilling hos Ikano Bolig.

”Jeg glæder mig til at udvikle både forretning og innovative strategier, så Ikano Bolig både vækster og opnår sine ambitionerne omkring den grønne omstilling. Som chef for forretningsudvikling skal jeg undersøge, hvordan vi kan optimere og udvikle forretningen. Boligmarkedet er i konstant forandring, og jeg glæder mig til at arbejde med, hvordan vi kan skabe de bedste bydele til fremtidens kunder,” fortæller Lotta Sjödin, som tidligere besad en udviklingsstilling i Ikea, før hendes mangeårige arbejde i Ikano Bostad.

Om Ikano Bolig

Ikano Bolig har udviklet og bygget boliger i Danmark siden 2017, og er en del af Ikano Group. Ikano Group, består af en række virksomheder inden for forskellige forretningsområder som bank, bolig, produktion, forsikring m.m. Ikano Group blev grundlagt i 1988 og ejes af Kamprad-familien. Ikano Boligs mission er at forenkle de mange menneskers liv ved at udvikle funktionelle og kubiksmarte boliger og boligområder, der inviterer til det gode liv og naboskab. www.ikanobolig.dk

Magdalena Misiak
Kommunikations- og marketingchef