2023-01-26 06:04Pressemeddelelse

Ikano Bolig udvider boligprojekt i Vinge med endnu et stort område

Illustration af boligområdet udarbejdet af ADEPTIllustration af boligområdet udarbejdet af ADEPT

Ikano Boligs store boligprojekt i Vinge nær Frederikssund bliver nu endnu større. Boligudvikleren har købt et ekstra areal på ca. 21 hektar og forventer at kunne bygge næsten 300 ekstra boliger på det nye område. I alt kommer Ikano Boligs boligprojekter i Vinge til at omfatte omtrent 1.800 boliger med fokus på bæredygtighed, natur og fællesskaber.

Ikano Bolig har købt endnu 21 hektar jord ved siden af det område, boligudvikleren i forvejen planlægger at bygge på, som blev overtaget i marts 2022. Det oprindelige boligprojekt i Vinge består af 78 hektar og kommer til at kunne rumme 1.500 boliger. Nu bliver området i Vinge endnu større, hvor det nye tilkøbte område består af tre matrikler, hvoraf de to skal bebygges, og det sidste forbliver et naturareal.

Vi var ikke i tvivl om, at grunden i Vinge var det rigtige projekt for Ikano Bolig at kaste os over. Matriklerne ligger nemlig i forlængelse af det boligområde, som vi allerede har i dag. Det er et attraktivt område, og vi har set, at området har de helt rigtige rammer for at skabe boliger i naturskønne omgivelser med et godt nabofællesskab. Så det gav fuldstændig mening at få denne del med,” fortæller René Brandt, som er direktør hos Ikano Bolig.

Det samlede boligprojekt i Vinge kommer til at bestå af omtrent 1.800 rækkehuse og lejligheder, hvor boligstørrelser og boligformer kommer til at variere med henblik på at gøre området mangfoldigt, som ligeledes er i ånd med Ikano Boligs vision om boliger til de mange. Derudover vil Ikano Bolig inkludere sit nærværs-koncept og opføre en til to bydelshuse, som har til formål at danne rammerne for det sociale fællesskab for områdets beboer og dermed styrke nabofællesskabet i Vinge.

Fællesskabsplaner glæder borgmester

Det er ikke kun Ikano Bolig, som glæder sig over det store projekt i Vinge. Frederikssund kommunes borgmester er også glad for at kunne byde Ikano Bolig velkommen: ”Det glæder mig, at det netop er Ikano Bolig, som vi kan byde velkommen her til Vinge. Ikano bolig har vist, at de har et stort fokus på fællesskab mellem beboerne samt sætter barren højt omkring bæredygtighed. Det er netop det´ fokus, vi også har som byråd”, fortæller borgmester i Frederikssund, Tina Tving Stauning.

Ikano Bolig fortsætter med store ambitioner

Ikano Bolig har høje ambitioner og er altid på udkig efter attraktive beliggenheder med grønne fællesarealer til nye boligprojekter. Det i alt 100 hektars nye boligprojekt i Vinge afspejler virksomhedens ønske om konstant at udvide porteføljen af projekter, som kan styrke deres position på det danske marked.

”Vinge afspejler helt klart vores fortsat høje ambitioner. Vi vil fortsat søge og købe grunde i de attraktive og eftertragtede områder i pendlerafstand fra København med masser af fokus på bæredygtighed, fællesskab og natur,” afslutter René Brandt.

Om boligprojektet i Vinge

Boligprojektet i Vinge kommer til at bestå af ca. 1.800 rækkehuse og lejligheder i forskellige størrelser og derudover en eller to bydelshuse. I den sydlige del har man allerede påbegyndt lokalplansarbejdet, hvorefter man kigger på udviklingen af den nordlige del.

ADEPT har bistået med udarbejdelse af planer for området.

Om Ikano Bolig

Ikano Bolig har udviklet og bygget boliger i Danmark siden 2017 og er en del af Ikano Group. Ikano Group består af en række virksomheder inden for forskellige forretningsområder som bank, bolig, produktion, forsikring m.m. Ikano Group blev grundlagt i 1988 og ejes af Kamprad-familien. Ikano Boligs mission er at forenkle de mange menneskers liv ved at udvikle funktionelle og kubiksmarte boliger og boligområder, der inviterer til det gode liv og naboskab. Læs mere på www.ikanobolig.dk

Magdalena Misiak
Kommunikations- og marketingchef