2021-11-19 09:29Pressemeddelelse

Ikano Bolig opfører 135 udlejningsboliger i Tværhøjgård i Greve

Ikano Bolig opfører 135 nye udlejningsrækkehuse i Tværhøjgårdhvor de første er klar til indflytning i sensommeren 2022Med de nye udlejningsboliger håber Ikano Bolig på, at det bliver økonomisk muligt for endnu flere at flytte ind i et attraktivt boligområde, der byder på smart tænkte boliger i god kvalitet og i trygge nabofællesskaber. Bydelshuset Nærvær, som åbnede i april i år, bliver en central del af fællesskabet i Tværhøjgård.

Ikano Bolig opfører 135 nye udlejningsrækkehuse i boligkvarteret Tværhøjgård i Greve. Boligerne, hvoraf de første er indflytningsklar i sensommeren 2022, fordeler sig på et- og toplansrækkehuse i det nyopførte kvarter tæt på Greve Landsby med udsigt til marker og natur.

Ikano Bolig har i forvejen opført en stor mængde ejerboliger på området ved Skovbo Allé, og de nye udlejningsboliger tilbydes for at imødekomme den stigende efterspørgsel på udlejningsboliger i området for mennesker i alle faser af livet. Lejeboligerne skal sikre en naturlig tilvækst til området:

”Vi er meget glade for at kunne tilbyde lejeboliger i Tværhøjgård, som netop har den gode beliggenhed og rammerne for et godt naboskab, vi i Ikano Bolig er så glade for,” fortæller René Brandt, som er administrerende direktør i Ikano Bolig. ”Vi oplever en stor interesse for området, hvor vi med en blanding af ejer- og udlejningsboliger glæder os over at kunne tilbyde hjem til mennesker i alle livets faser. Med udlejningsboligerne vil vi sikre en god tilvækst til området, og det skal være med til at sikre og skabe grundlag for et levende boligområde med et trygt nabofællesskab.”

Strik, mad og fredagsbar i bydelshuset Nærvær i Tværhøjgård

Et af de centrale elementer i Ikano Boligs bestræbelser for at skabe de bedste rammer for det gode nabofællesskab, blandt både ejere og lejere, er bydelshuset Nærvær, som Ikano Bolig har bygget og stillet til rådighed for områdets beboere. Bydelshuset i Tværhøjgård åbnede i april i år, drives af beboerne i området og har allerede fostret en fredagsbar, en fælles madaften og en strikkeklub. Hos Ikano Bolig forventer man, at bydelshuset Nærvær kan være med til at bringe ejere og lejere sammen i Tværhøjgård.

”Vi er meget glade for, at bydelshuset Nærvær er blevet taget så godt imod. Uanset om man er ejer, lejer eller bor i nærheden af et af vores boligområder, er man meget velkommen til at blive en del af fællesskabet og bydelsforeningen Nærvær. Boligområder med mangfoldige boligformer er med til at bygge bro mellem forskellige mennesker og udvikler lokalsamfundet. Ved at nedbryde barrierer mellem naboer, ejere og lejere opnår vi i Ikano Bolig vores ambition om at tilbyde boliger til de mange mennesker, uanset om de lejer eller ejer,” afslutter René Brandt.

Ikano Boligs nye udlejningsboliger i Tværhøjgård fordeler sig på 135 et- og toplans rækkehuse. Er man interesseret i at høre mere om udlejningsboligerne, kan man henvende sig til Ikano Bolig på hej@ikanobolig.dk.

Om Tværhøjgård

Boligområdet Tværhøjgård ved Skovbo Allé i Greve er i rivende udvikling, og de første beboere er allerede flyttet ind. Boligområdet Tværhøjgård tæller 230 rækkehuse på mellem 90 og 125 m2. Indretningen af rækkehusene sker i samarbejde med IKEA, som bidrager til, at alle kvadrat- og kubikmeter bliver udnyttet bedst og så smart som muligt.

Om bydelshuset Nærvær

Nærvær er Tværhøjgårds bydelshus, som på ca. 200 m2 er indrettet med en café, hvor der er plads til fællesspisning, arrangementer og lignende. Foruden caféen er der også et anretterkøkken, et værksted og et multirum, som fx kan benyttes som puderum til børnene eller yoga-undervisning. Huset drives af områdets beboere og foreningens medlemmer, som selv bestemmer, hvordan de ønsker at benytte sig af husets muligheder, og hvordan det skal indrettes.

Om Ikano Bolig

Ikano Bolig har udviklet og bygget boliger i Danmark siden 2017 og er en del af Ikano Group. Ikano Group består af en række virksomheder inden for forskellige forretningsområder som bank, bolig, produktion, forsikring m.m. Ikano Group blev grundlagt i 1988 og ejes af Kamprad-familien. Ikano Boligs mission er at forenkle de mange menneskers liv ved at udvikle funktionelle og kubiksmarte boliger og boligområder, der inviterer til det gode liv og naboskab. Læs mere på Ikanobolig.dk

Magdalena Misiak
Kommunikations- og marketingchef