2022-09-08 05:00Pressemeddelelse

Ikano Bolig ansætter Community Developer til Nærværskoncept

Amalie Degner Sørensen er ansat i en ny stilling som Community Developer hos Ikano Bolig. Ikano Bolig arbejder målrettet med social bæredygtighed, og Amalie Degner Sørensen skal hjælpe med at skabe sociale fællesskaber mellem beboerne i virksomhedens boligprojekter.

Ikano Bolig styrker sit fokus på social bæredygtighed i sine projekter med en ansættelse af Amalie Degner Sørensen i en nyoprettet stilling som Community Developer.

Amalie Degner Sørensen, som er kandidat i soiologi med speciale i by, bolig og bosætning fra AAU, skal indgå i Ikano Boligs sociale bæredygtighedsteam, som har til formål at skabe sociale fællesskaber i virksomhedens boligprojekter. Hun ser det som afgørende for fremtidens boligområder, at man ikke blot tænker i fysiske rammer men også har et fokus på at skabe de rette rammer for social bæredygtighed. Og det skal ske i tæt dialog med beboerne, fortæller hun:

Det er vigtigt, at vi løbende er i dialog med - og skaber relationer til beboerne. Vi kan nemlig lære af dem i forhold til at skabe de rette platforme for fællesskaber og gode boligområder. Ikano Bolig er meget bevidste om, at man som bygherre ikke har svaret på alt. Det er i dialogen med beboerne i lokalområdet, at vi bliver klogere og bedre til at udvikle bæredygtige og meningsfulde løsninger. Det har Ikano Bolig for længst indset, og jeg glæder mig til at være med til at videreudvikle og optimere Nærværskonceptet,” fortæller Amalie Degner Sørensen.

Hos Ikano Bolig, som bl.a. arbejder med social bæredygtighed ved at etablere bydelsforeninger sammen med lokalområdet, er der stor glæde over at have fået en kapacitet som Amalie Degner Sørensen med på Nærværsholdet:

”Hos Ikano Bolig er den sociale bæredygtighed et helt centralt fokusområde. Uanset om der er tale om eje- eller lejeboliger, er det vigtigt at skabe et miljø, der byder på nærvær, og som understøtter beboernes mulighed for at interagere socialt og danne fællesskaber, der skaber et trygt og bæredygtigt naboskab, som man vil være en del af i mange år. Amalie bliver en vigtig del af vores fokus på at skabe de rette rammer for vores beboere, og vi er meget glade for at få hende med ombord,” siger Michael Hedegaard Jensen, der er chef for social bæredygtighed hos Ikano Bolig.

Ikano Bolig har i Danmark igangværende eller kommende boligprojekter i Greve, Hillerød, Høje Taastrup, Ballerup, Valby, Vinge og Værløse. Ikano Boligs mission er at forenkle de mange menneskers liv ved at udvikle funktionelle og kubiksmarte boliger og boligområder, der inviterer til det gode liv og naboskab.

Om Ikano Bolig

Ikano Bolig har udviklet og bygget boliger i Danmark siden 2017 og er en del af Ikano Group. Ikano Group består af en række virksomheder inden for forskellige forretningsområder som bank, bolig, produktion, forsikring m.m. Ikano Group blev grundlagt i 1988 og ejes af Kamprad-familien. Ikano Boligs mission er at forenkle de mange menneskers liv ved at udvikle funktionelle og kubiksmarte boliger og boligområder, der inviterer til det gode liv og naboskab. www.ikanobolig.dk

Magdalena Misiak
Kommunikations- og marketingchef