2021-04-28 13:22Nyheder

Kom i praktik som Byudvikler hos Ikano Bolig

Er du fagligt optaget af byudvikling og social bæredygtighed? Vil du prøve dine kompetencer af i praksis på en spændende arbejdsplads i vækst, hvor du får indblik i hele forretningen? Vi søger en udadvendt studerende med masser af gå-på-mod og flair for mennesker. Er det dig?

Vores koncept Nærvær er integreret i alle vores processer. Før vi bygger, når vi bygger og efter beboerne er flyttet ind. Et centralt element i Nærvær er det bydelshus, som vi bygger til området. Det drives af lokale frivillige, og det er bl.a. her, du kommer ind i billedet.

Dine arbejdsopgaver:

• Understøtte relationer og fællesskaber lokalt - og medvirke til at skabe engagement og ejerskab.
  • Planlægge og afholde events i vores boligområder sammen med beboere.
  • Lave undersøgelser og analyser af ”livet mellem husene”.
  • Deltage i diverse processer ift. udvikling, byggefase, salg og aflevering.

Du får et unikt indblik i muligheder og udfordringer, når vi udvikler og bygger nye boligområder. Dit fokus er på social bæredygtighed, og du bliver en del af et stærkt team med forskellige roller og fagligheder på feltet. Du vil blive udfordret, og du skal udfordre os.

Hvem er du?

Vi søger en studerende, der:

• Er fagligt optaget af lokal kapacitetsopbygning og frivilligledelse.
  • Tænker analytisk og har et solidt teoretisk og metodisk kendskab.
  • Arbejder struktureret.
  • Er kreativ og parat til at tænke nyt.
  • Har gå-på-mod og er udadvendt.
  • Måske studerer byplanlægning, (by)sociologi, antropologi eller performance design. Det kan også være, at du tager en anden uddannelse, som er relevant.

Hvem er Ikano Bolig?

Ikano Bolig A/S er en udviklingsvirksomhed med rødder i Sverige. Vi er en del af Ikano Gruppen, som er startet af den samme grundlægger som IKEA.

Vi er på nuværende tidspunkt et mindre team i Danmark, der holder til i Stationsparken 21, st. i Glostrup. Vi er en blandet skare af forskellige faggrupper, som dagligt arbejder sammen på kryds og tværs af fagligheder for at skabe gode boliger og glade kunder.

Vi udvikler og bygger kubiksmarte boliger og skaber boligområder med fokus på fællesskab, nærvær og det gode naboskab. Vi arbejder for at finde simple og meningsfulde løsninger, der gør livet enklere for vores kunder, så de kan fokusere på at leve det gode hverdagsliv.

Praktiske forhold

Stillingen er fuldtid (37 timer/uge) og skal indgå som en del af din uddannelse. Praktikperioden løber fra 1. september 2021 til 31. december 2021. Vi tilbyder en praktikløn på 3.000 kr./måned samt gratis morgenmad og frokost fra kantinen.

Arbejdet foregår primært på vores kontor i Glostrup, men der er også arbejdstid lokalt i vores boligområder i Greve og Hillerød. Transport til boligområder godtgøres og ligger i arbejdstiden.

Nysgerrig?

Er du interesseret, skal du sende en ansøgning til Projektleder for Social Bæredygtighed på mail: michael.hedegaard@ikanobolig.dk senest den 23. maj.

Vi afholder samtaler løbende, så send din ansøgning afsted med det samme.

Hvis du har spørgsmål, er du også meget velkommen til at kontakte til Michael Hedegaard, Projektleder for Social Bæredygtighed på +45 22 15 92 20.

Du kan finde mere information om Ikano Bolig A/S på www.ikanobolig.dk

Vi glæder os til at høre fra dig!

Om Ikano Bolig

Hos Ikano Bolig står vi op hver morgen for at udvikle boliger, der bringer mennesker sammen og giver dem en bedre hverdag. Med IKEA som en del af vores arv falder det os naturligt. Vi bygger gennemtænkt og til en fair pris. Men vi bygger mere end det. Vi bygger fællesskaber. Ikano Bolig er en del af Ikano-gruppen, som i Danmark også tæller Ikano Bank. Læs mere på www.ikanobolig.dk