2021-11-12 08:23Nyheder

Er du ekspert inden for bæredygtighed og byggeri?

Som en succesfuld spiller på boligmarkedet har Ikano Bolig lagt en ambitiøs strategi og ønsker at gå forrest i branchen. Vil du udvikle, implementere og drive forretningens bæredygtighedsprofil samt lægge en plan og vision for årene frem? Du bliver en del af en virksomhed, der arbejder med klare værdier og store ambitioner.

Definér og driv bæredygtighedsstrategien og bliv forretningens videncenter
Som bæredygtighedschef bliver du ansvarlig for at igangsætte, udvikle og drive Ikano Boligs agenda og vision inden for bæredygtighed. Du opbygger således området og får en vigtig rolle i at sikre, at bæredygtighed er en integreret del af Ikano Boligs produktion, så de når deres ambitiøse mål i en branche, hvor bæredygtighed er et fokusområde. Opgaven er spændende, for du får et blankt kanvas støttet af strategier og midler, så selv om du bliver den eneste fagperson på området, vil du opleve, at du har stor opbakning.

Til at starte med bliver en af dine store opgaver at få kortlagt virksomhedens CO2-aftryk, og herefter udarbejde en bæredygtighedsstrategi for Ikano Bolig. Løbende sætter du mål for, dokumenterer og kommunikerer dit bæredygtighedsarbejde og du kommer til at arbejde tæt sammen med virksomhedens nye designchef for at sikre, at bæredygtighed er i harmoni med design, produktion, økonomi og drift.

Du vil derfor indtage forskellige roller – nogle gange starter og slutter en opgave hos dig, i andre konstellationer fungerer du som en leverandør i et projekt. Du bliver også virksomhedens talerør inden for bæredygtighed, så du taler med de mange mennesker, der køber et hjem af Ikano Bolig ligesom du kan komme til at deltage i fx debatter, konferencer eller blive interviewet til fagmedier.

Vækstvirksomhed med bæredygtighed som topprioritet
Du bliver en del af et team på 8 kollegaer, bestående af projektudviklere, designchef, garanti- og servicemedarbejdere samt udviklingsdirektøren, som du refererer til. Men stillingen er ny, og du kommer til at forme området hos Ikano Bolig, så du skal have mod på at stå alene – dog altid med mulighed for sparring, support og et godt grin med alle dine kollegaer, der ser frem til at bruge din viden til at udleve den ambitiøse strategi.

Du kommer til at sidde i et åbent kontormiljø med dine p.t. 16 kollegaer. Du får et stærkt og kapitaltungt bagland, der har bæredygtighed øverst på agendaen, og skarpe kollegaer indenfor alle de øvrige støttefunktioner, som en del af en international koncern har. Desuden vil du hurtigt opdage, at Ikano Boligs virksomhedskultur er mere afslappet end så mange andres, og at den unge og voksende virksomhed er drevet af et værdisæt, de ikke bare taler om.

Brug din faglighed til at omsætte bæredygtighed til konkrete tiltag
Det er ikke din uddannelse vi kigger efter – men din erfaring. Du skal have solid indsigt i, hvordan man arbejder med og effektuerer bæredygtighed i byggebranchen. Den kan du have opnået fx hos en entreprenør eller i en leverandør til byggebranchen. Du er vant til at konkretisere og operationalisere tanker og idéer, implementere tiltag og naturligvis håndtere både holdninger, vaner og følelser. Ideelt set har du allerede medvirket til certificeringer inden for Svanemærket eller DGNB.

Din forretningsforståelse, din erfaring og din indsigt i byggeriet er du i stand til at koble med viden om de nyeste materialer og processer, og du brænder for reelle forandringer, ligesom du er veltalende og kan forklare bæredygtighed til både vores kunder og andre relevante modtagere.

Spørgsmål og ansøgning
Rekrutteringsprocessen varetages af konsulentvirksomheden Venaris Executive Search. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Head of Research Mie Wisbøl på +45 51 203 703. Klik på apply via https://www.careers-page.com/venaris/job/W73V59 for at uploade dit CV - du behøver ikke at medsende ansøgning. Alle henvendelser behandles fortroligt. Se mere om Venaris Executive Search her: www.venaris.dk

Om Ikano Bolig

Ikano Bolig har udviklet og bygget boliger i Danmark siden 2017 og er en del af Ikano Group. Ikano Group består af en række virksomheder inden for forskellige forretningsområder som bank, bolig, produktion, forsikring m.m. Ikano Group blev grundlagt i 1988 og ejes af Kamprad-familien. Ikano Boligs mission er at forenkle de mange menneskers liv ved at udvikle funktionelle og kubiksmarte boliger og boligområder, der inviterer til det gode liv og naboskab. Læs mere på Ikanobolig.dk