2022-04-20 06:30Pressmeddelande

Huntonit lanserar ny revolutionerande väggskiva

Proffsvägg är den nya vägen till en slät innerväggProffsvägg är den nya vägen till en slät innervägg

Nu lanseras den nya väggskivan Huntonit Proffsvägg i ren träfiber – som är gör nybyggnationen och renoveringen revolutionerande enkel och naturlig.

Huntonit var först i världen på att göra träbaserade tak- och väggskivor. Sedan 1950 har de skapat interiörprodukter för väggar och tak. Den nya Proffsväggen är grundmålad i vitt, färdig att måla eller tapetsera. Vill man slippa undan allt vad spackling och slipning innebär och istället få ett snabbt och bra resultat kan du med fördel satsa på den nya väggskivan.

– De fungerar lika bra till renovering som nybygge, och även inom det industriella byggandet. För hustillverkare och liknande blir Proffsvägg en rejäl rationalisering, säger Stefan Öijerholm marknadschef på Huntonit.

Smidig montering
Sätt upp träskivan på reglarna och måla eller tapetsera direkt. Den unika låsprofilen ger osynliga, släta skarvar där endast hörnen behöver spacklas. Skivorna är slag och skruvfasta och tål att du fäster hyllor i dem.

– För hantverkare sparar den här lösningen enormt mycket tid och energi. Mer resurseffektivt kan det knappast bli, säger Stefan Öijerholm, marknadschef på Byggma Group.

Ett naturligt val
Moderna konstruktioner kräver hållbara lösningar. Därför är Proffsvägg en ren naturprodukt, tillverkad av det mest naturliga som finns: trä och vatten. Stefan Öijerholm berättar:

- Skivorna innehåller inte något lim, utan binds samman av naturliga bindemedel i träet; trä, vatten och färg är allt Proffsvägg-panelerna består av.

Proffsväggen finns nu att köpa i den svenska byggvaruhandeln och går att beställa redan nu. Läs mer på huntonit.se

Om Huntonit

Huntonit är en av nordens ledande leverantörer av färdigmålade tak- och väggskivor. Med kvalitéråvaror från nordiska skogar tillverkas interiörprodukter för hemmets alla rum. Alla produkter i sortimentet bidrar till ett gott inomhusklimat och rekommenderade av Astma- och Allergiförbundet.

Felicia Kyrk
Projektledare & Marknadskoordinator